Björkbacka Pia

Pia
Björkbacka
Johtava asiantuntija, ilmasto ja kestävä kehitys

Vastaan SAK:n ilmastopolitiikan, kestävän kehityksen ja yritysten yhteiskuntavastuuasioiden valmistelusta ja edunvalvonnasta. Vastaan lisäksi EU:n sisämarkkina-asioiden koordinoinnista ja edunvalvonnasta. Osallistun myös muuhun EU- ja kansainvälisen tason edunvalvontaan ja vaikuttamistyöhön, kuten pohjoismaiseen ja Itämeren alueen yhteistyöhön. Suunnittelen, seuraan ja arvioin myös SASK:ssa olevia kehityspoliittisia hankkeita. Edustan SAK:ta parlamentaarisessa yritystukityöryhmässä, Finnveran hallintoneuvostossa, yhteiskunta- ja yritysvastuun neuvottelukunnassa sekä kestävän kehityksen ja kehityspoliittisessa toimikunnissa.

Olen koulutukseltani yhteiskuntatieteiden maisteri, joka valmistui Tampereelta kansainvälinen politiikka pääaineena. Ennen ay-liikettä toimin virka"miehenä" EU:n komissiolla, parissa Suomen ministeriössä ja Tampereen kaupungissa.

Läheisten ja ystävien lisäksi minulle tärkeää elämässä ovat hyvät keskustelut, ruoka sekä riittävä liikunta ja kulttuuri.

SAK:n kansainvälisten asioiden asiantuntija Pia Björkbacka