Luottamushenkilö

Keräämme tälle sivulle aineistoa työpaikkojen luottamushenkilöille ja muille ammattiyhdistysliikkeen edunvalvonnassa mukana oleville.

Koronavirustilannetta koskevaa aineistoa

Suositus SAK:n paikallisjärjestöille ja aluetoimikunnille tilaisuuksien ja kokouksien järjestämisestä

Perustietopaketti koronaviruksen vaikutuksista työelämään

Kultaisen merkin hakulomake

SAK:n kultainen merkki (kultamerkki tai kultainen ansiomerkki) myönnetään tunnustukseksi ay-aktiiveille ansiokkaasta toiminnasta ammattiyhdistysliikkeen hyväksi. Merkki myönnetään vähintään 10 vuoden toiminnasta luottamusmiehenä tai ammattiosaston luottamustehtävissä tai muusta ansiokkaasta toiminnasta ammattiyhdistysliikkeessä.

Tulorekisteriohje järjestötoimintaan

Kansallinen tulorekisteri on sähköinen tietokanta, jonne ammattiyhdistysten ja osastojen on ilmoitettava palkkioista, kilometrikorvauksista ja esimerkiksi kilpailujen palkinnoista. SAK on koonnut yleisimmät yhdistyksiä koskevat ohjeistukset alla olevaan tulorekisteriohjeeseen.

Ohjeet yhdistyksille tulorekisterin käytöstä

Matkalaskulomake

Kannustava toimintatuki

SAK:n aluetoiminnan ohjesääntö

Ammattiosaston toimihenkilölomake

Ammattiosaston liittymisilmoitus

SAK:n paikallisjärjestöjen säännöt

SAK:n paikallisjärjestön toimihenkilölomake

Paikallisjärjestön purkaminen

• toimenpiteet
  • lopettamistoimet
  • 1. purkukokouksen esityslistamalli
  • 2. purkukokouksen esityslistamalli
  • yhdistysrekisterin ohjeet
  • purkautumisilmoitus yhdistysrekisteriin

Työsuojelun käsitekartta

Jos kartta ei näy kunnolla, klikkaa se esille tästä linkistä. Saat kartan esille koko sivun näkymään klikkaamalla oikean alalaidan ruutupainiketta.