Työpaikat

Julkaisemme tällä sivulla tietoja SAK:ssa, sen jäsenliitoissa ja yhteistyötahoissa avoinna olevista työpaikoista. Tiedot uusista työpaikoista voi lähettää osoitteeseen webmaster@sak.fi.

SAK, Akava ja STTK hakevat kesäduunarineuvojaa

Palkansaajien keskusjärjestöjen SAK:n, Akavan ja STTK:n yhteinen maksuton Kesäduunari-info auttaa kesätyöntekijöitä toukokuun alusta elokuun loppuun. Etsimme nyt opiskelija-aktiiviemme parista palveluun

kesäduunarineuvojaa

Työmarkkinakentän, työelämätietouden sekä työelämän oikeuksien ja velvollisuuksien tuntemuksesta on etua työtehtävän hoitamisessa.

Kesäduunarineuvojan työtehtäviin kuuluu yhteydenottoihin vastaaminen puhelimella, sähköpostilla ja Facebookissa. Yhteyttä ottavien skaala ulottuu 15-vuotiaasta koululaisesta 30-vuotiaaseen korkeakouluopiskelijaan.

Työtehtäviin kuuluvat myös

• neuvoa kesätyöntekijöitä, heidän vanhempiaan ja työnantajia ongelmatilanteissa
  • koota tilastot yhteyttä ottaneista
  • raportoida säännöllisesti palvelun työryhmälle
  • koota kesän lopuksi raportti yhteydenotoista.

Työ alkaa 15.4.2019 ja päättyy 6.9.2019.

Työpaikan sijaitsee SAK:n keskustoimistossa Helsingissä osoitteessa Pitkänsillanranta 3. SAK järjestää myös sijaiset kesäduunarineuvojan ruokataukojen sekä mahdollisten loma-ja sairauspoissaolojen varalta.

Keskusjärjestöt antavat tehtävään valitulle koulutuksen ennen Kesäduunari-infon avaamista toukokuun alussa.

Hakemuksen ja cv:n voi toimittaa perjantaihin 8. helmikuuta kello 16 mennessä osoitteeseen jussi.kukkola@sak.fi. Kesäduunari-infon työryhmä valitsee neuvojan helmikuun lopussa.

Lisätietoja osoitteesta www.kesaduunari.fi sekä keskusjärjestöjen yhteyshenkilöiltä:

SAK hakee alue- ja järjestöasiantuntijaa Kuopioon

Suomen suurin palkansaajakeskusjärjestö SAK hakee Kuopion toimipisteeseen

alue- ja järjestöasiantuntijaa

hoitamaan maakunnallista edunvalvontaa ja alueellista järjestötoimintaa. Määräaikainen työsuhde alkaa 1.3.2019 tai sopimuksen mukaan ja kestää vuoden 2020 loppuun asti. Tehtävä on määräaikainen, koska nykyinen asiantuntija on siirtynyt vetämään vuoden 2020 loppuun saakka kestävää SAK:n hanketta.

Odotamme sinulta soveltuvaa koulutusta, digitaitoja ja kokemusta työmarkkinajärjestelmästä. Tehtävä edellyttää vuorovaikutus- ja neuvottelutaitoja. Hallitset suomen kielen hyvin sekä kirjallisesti että suullisesti. Edellytämme sinulta valmiutta matkustamiseen.

Eduksi katsomme Pohjois-Savon ja Pohjois-Karjalan maakuntaohjelmien tuntemuksen sekä ruotsin ja englannin kielen hallinnan.

Lähetä hakemuksesi perjantaihin 1. helmikuuta kello 16 mennessä osoitteeseen

Matti Huutola
Suomen Ammattiliittojen Keskusjärjestö

tai pinja.perholehto@sak.fi.

Lisätietoja antavat

Teollisuusliitto hakee arkistoharjoittelijaa

Haluaisitko jättää jälkesi ammattiyhdistyshistoriaan? Teollisuusliitto hakee

harjoittelijaa

laajaan ja mielenkiintoiseen arkistoonsa keskustoimistolleen Helsingin Hakaniemeen.

Arkistoharjoittelijana saat kattavan kuvan ammattiyhdistysliikkeen arkistonhoidon kokonaisuudesta. Pääset osallistumaan liiton historiallisen arkistoaineiston järjestämiseen ja luettelointiin, asiakirjojen digitointiin sekä arkistomakasiinien järjestämiseen. Erilaiset tietopalveluun liittyvät tehtävät ovat myös osa harjoittelua.

Työskentelemme monien yhteistyökumppaneiden kanssa, joten oma-aloitteisuuden ja huolellisuuden lisäksi myös hyvät yhteistyötaidot sekä tietotekniikan käyttötaidot ovat tarpeen.

Harjoittelun kesto on kolme kuukautta ja se toteutetaan vuoden 2019 aikana. Ajankohta sovitaan yhdessä.

Lisätietoja tehtävästä antaa arkistonhoitaja Ulla Hämäläinen (ulla.hamalainen@teollisuusliitto.fi, puh. 040 647 7189). Ullan saat parhaiten puhelimen päähän arkisin kello 9–11.

Lähetä hakemuksesi 27.1.2019 mennessä tästä linkistä.

ETUI hakee koulutustoimitsijaa

The European Trade Union Institute ETUI is seeking to recruit a full time

Education Officer

Applications and supporting documents (CV, evidence of qualifications, etc.) should be sent before 11 February 2019.

The advertisement can be read on the ETUI website.

Avoimet työpaikat kansainvälisissä palkansaajajärjestöissä

Katso päivittyvä lista FinUnionsin sivuilta.