Työpaikat

Julkaisemme tällä sivulla tietoja SAK:ssa, sen jäsenliitoissa ja yhteistyötahoissa avoinna olevista työpaikoista. Tiedot uusista työpaikoista voi lähettää osoitteeseen webmaster@sak.fi.

SAK hakee ilmastopolitiikan korkeakouluharjoittelijaa

SAK hakee korkeakouluharjoittelijaa ajalle 1.9.–30.11.2021.

Harjoittelijan tehtävänä on valmistella liittojen asiantuntijoille ja luottamushenkilöille suomenkielinen ilmastonmuutokseen sopeutuminen ja työelämä -opas hyödyntäen Euroopan ammatillisen yhteisjärjestön ETUC:n englanninkielistä ilmastonmuutokseen sopeutuminen työelämässä -projektin infopakettia (opas, videot ja grafiikkaa) ja etsiä siihen muutamia hyviä esimerkkejä Suomesta.

Lisäksi harjoittelija järjestää aiheesta SAK:n liittojen asiantuntijoille työseminaarin, jossa opas esitellään. Harjoittelija myös osallistuu marraskuussa pidettävän ilmastonmuutokseen sopeutumista käsittelevään palkansaajakeskusjärjestöjen (SAK, Akava ja STTK) yhteisen seminaarin valmisteluihin.

Tehtävään valittavalta edellytetään yhteiskuntatieteiden tai muun soveltuvan alan maisteriopintoja, jossa erityisosaamista on kertynyt vähintään ympäristöpolitiikasta. Työhyvinvoinnin kehittämisen tuntemus on eduksi. Lisäksi edellytämme erinomaista englannin kielen taitoa ja kirjallista ilmaisua sekä hyviä vuorovaikutustaitoja ja oma-aloitteellisuutta. Järjestötoiminta katsotaan eduksi.

Palkkaus määräytyy SAK:n työehtosopimuksen mukaan.

Lisätietoja antaa SAK:n kansainvälisten asioiden asiantuntija Pia Björkbacka, puh. 050 464 5342, pia.bjorkbacka@sak.fi.

Hakemukset ansioluetteloineen pyydämme lähettämään 16.5.2021 mennessä sähköpostilla osoitteeseen eveliina.latvatalo@sak.fi. Sähköpostin aihekenttään merkintä ”korkeakouluharjoittelija”.

Teollisuusliitto hakee kahta järjestäjää

Haemme kahta määräaikaista järjestäjää vahvistamaan järjestämisyksikön energistä ja kehittämishenkistä työporukkaa.

Työpanoksesi on merkittävä osa valtakunnallista työehtosopimus- ja järjestämiskampanjaa mekaanisen metsäteollisuuden toimialalla. Olet osa keskustoimiston järjestämisyksikön tiimiä, mutta työsi vaatii jatkuvaa matkustamista ja työskentelet tarpeen mukaan jollakin liiton kuudesta alueellisesta toiminta-alueesta.

Edellytämme

• kokemusta järjestäjän tehtävistä
  • kykyä itsenäiseen työskentelyyn
  • teollisuuden ja ammattiyhdistystoiminnan tuntemusta
  • matkustamisvalmiutta
  • itsenäistä ja aktiivista otetta.

Arvostamme englannin, venäjän tai ruotsin kielen taitoasi.

Tarjoamme

• 12 kuukauden määräaikaisen projektityön
  • mielenkiintoisen työtehtävän
  • hyvät kehittymismahdollisuudet
  • joustavan ja kannustavan työyhteisön.

Palkkaus ja muut työsuhteen ehdot määrittyvät työehtosopimuksen mukaisesti. Tehtävä alkaa 1.6.2021 tai sopimuksen mukaan.

Jatkoon valitut hakijat kutsutaan yhteiseen koko päivän kestävään valintatilaisuuteen, joka järjestetään keskiviikkona 5.5.2021 Helsingissä.

Lisätietoja voit kysellä Mika Häkkiseltä sähköpostilla mika.hakkinen@teollisuuliitto.fi tai soittamalla puh. 040 652 8722 seuraavina soittoaikoina: keskiviikkona 21.4. kello 16–17, perjantaina 23.4. kello 16–17 tai maanantaina 26.4. kello 15–16.

Voit hakea paikkaa tästä linkistä 28.4. asti.

Teollisuusliitto on Suomen suurin teollisuuden ammattiliitto. Liittoon kuuluu yli 200 000 jäsentä, jotka työskentelevät 35 sopimusalalla. Keskeisimpänä tavoitteenamme on parantaa työehtoja neuvottelemalla ja sopimalla. Meillä on tärkeä rooli suomalaisessa yhteiskunnassa ja toimintamme vaikuttaa monin tavoin työntekijöiden arkeen. Tule mukaan innokkaaseen ja eteenpäin katsovaan joukkoomme edistämään hyvää työelämää!

FinUnions hakee tiedottaja-assistenttia Brysseliin

SAK:n ja STTK:n yhteinen EU-edustusto FinUnions edustaa keskusjärjestöjä Brysselissä ja vaikuttaa erityisesti työelämän EU-lainsäädäntöön.

Haemme kahden hengen toimistoomme pysyvään työsuhteeseen tiedottaja-assistenttia. Hänen tehtäviinsä kuuluu FinUnionsin viestinnän sekä talous- ja muiden hallintotehtävien hoitaminen yhdessä toimiston johtajan kanssa.

Haemme henkilöä, jolla on viestinnän sekä talous- ja muiden hallintotehtävien osaamista. Sujuva suomen ja englannin kielen taito on välttämätön. Ranskan tai hollannin kielen taito katsotaan eduksi. Arvostamme kokemusta ammattiyhdistysliikkeestä tai EU-instituutioista.

Työsuhde alkaa sopimuksen mukaan. Työsuhteessa noudatetaan Belgian lainsäädännön ja tehtävän mukaisen työehtosopimuksen ehtoja.

Lähetä vapaamuotoinen hakemuksesi sekä ansioluettelosi sähköpostitse perjantaihin 7.5.2021 kello 16 mennessä (Suomen aikaa) osoitteeseen: katja.lehto-komulainen@finunions.org.

Lisätietoja tehtävästä antaa FinUnionsin johtaja Katja Lehto-Komulainen, puh. +32 4 9241 6117, arkisin kello 9.00–10.00 (Suomen aikaa).

JHL hakee viestinnän asiantuntijaa, AD:tä

Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL:ssä on noin 200 000 jäsentä, jotka työskentelevät kuntien, kuntayhtymien, valtion, yksityisten hyvinvointipalvelujen, seurakuntien sekä näillä aloilla toimivien yhtiöiden ja liikelaitosten palveluksessa. JHL huolehtii jäsentensä eduista työelämän muuttuvissa haasteissa aktiivisella otteella. Aluetoimistojen vastuulla on alueen järjestö- ja edunvalvontatehtävät sekä jäsenpalvelu. Lisätietoja: www.jhl.fi.

Haemme viestinnän asiantuntija, AD:tä viestinnän ja markkinoinnin yksikköön kokoaikaiseen, toistaiseksi voimassaolevaan työsuhteeseen JHL:n keskustoimistolle Helsinkiin.

Viestinnän asiantuntija, AD vastaa brändi-ilmeestä sekä kehittää ja ylläpitää sitä liiton toiminnoissa. AD luo ratkaisuillaan kilpailukykyistä mielikuvaa liitosta strategisten tavoitteiden mukaisesti.

AD suunnittelee ja luo visuaalisia ratkaisuja monikanavaisesti sekä printtiin että digitaalisiin kanaviin liittokuvan, kampanjoiden, tapahtumien, materiaalituotannon, viestinnän, markkinoinnin, edunvalvonnan, jäsenhankinnan sekä erilaisten materiaalihankintojen tarpeisiin. AD ohjaa liiton visuaalista viestintää, kilpailuttaa ja valmistelee hankintapäätöksiä sekä neuvoo liiton henkilökuntaa ja yhdistyksiä liiton graafisen ilmeen käyttämisessä. AD osallistuu talon sisäisiin ja ulkoisiin projekteihin.

Edellytämme soveltuvaa alan koulutusta, kokemusta vastaavista tehtävistä, painotuoteprosessien tuntemusta, taitto- ja kuvankäsittelyohjelmien (InDesign, Illustrator, PhotoShop) erinomaista hallintaa, aloitteellisuutta, vuorovaikutustaitoja ja työtä pelkäämätöntä asennetta. Vaadimme hyvää suomen kielen taitoa, visuaalista luovuutta ja ideointikykyä. Tehtävän hoito edellyttää ajoittain joustamista työajoissa kiireellisissä viestintätilanteissa.

Arvostamme itsenäistä työotetta, markkinointiviestinnän osaamista, joustavuutta ja stressinsietokykyä. Järjestötoiminnan ja ay-kentän tuntemus sekä ruotsin ja englannin kielten osaaminen katsotaan eduksi.

Tarjoamme loistavat työkaverit ja kiinnostavan työyhteisön yhteiskunnallisten asioiden parissa. Palkka ja muut edut määräytyvät JHL:n henkilöstön työehtosopimuksen mukaan.

Työsuhde alkaa 1.10.2021 tai sopimuksen mukaan. Hakemukset ja ansioluettelot 27.4.2021 klo 10.00 mennessä osoitteeseen henkilostohallinto@jhl.fi. Aihekenttään maininta ”Viestinnän asiantuntija, AD”.

Lisätietoja tehtävästä: viestintäpäällikkö Heidi Hänninen, p. 040 126 2748, ja viestintäjohtaja Kristiina Ahonen, p. 040 530 1774.

Ammattiliittojen urapalveluja

Palvelualojen ammattiliiton PAMin Duunisivut