Suositus SAK:n paikallisjärjestöille ja aluetoimikunnille tilaisuuksien ja kokouksien järjestämisestä

Covid-19-viruksen (koronavirus) aiheuttamien tartuntojen ehkäisemiseksi valtioneuvosto, eduskunta, Aluehallintovirastot, terveydenhoitopiirit ja kunnat tekevät päätöksiä varautumistoimenpiteistä ja antavat suosituksia. Koronatilanne elää koko ajan ja uusia ohjeita voidaan antaa nopealla aikataululla. Ensisijaisen tärkeää on seurata viranomaisten tiedotusta ja noudattaa annettuja määräyksiä.
16.03.2020 13:45 Updated 07.03.2022 11:45

Kunnat ja Aluehallintovirastot (AVIt) tekevät alueellaan päätökset ja antavat suosituksia yleisten kokousten ja yleisötilaisuuksien rajoituksista. Tilannetta on siis seurattava paikallisesti ja noudatettava niitä ohjeita ja määräyksiä, joita viranomaiset antavat.

Suosittelemme varmistamaan kokoontumisissa riittävät turvavälit, hyvän ilmanvaihdon, tehokkaan käsihygienian ja kasvomaskien käytön.

SAK seuraa ja noudattaa maan hallituksen sekä terveysviranomaisten suosituksia ja ohjeita.

SAK:n nettisivuille on koottu perustietopaketti koronaviruksen vaikutuksista työelämään. Artikkelien lopusta löytyvät linkit viranomaistietoon ja ammattiliittojen ohjeistuksiin.

Lue myös

Rajoitukset ja suositukset koronaepidemian aikana (valtioneuvoston päivittyvä listaus)

Päivitetty suositusta 7.3.2022 valtioneuvoston, eduskunnan ja Aluehallintovirastojen uusien päätösten perusteella.