Työpaikat

Julkaisemme tällä sivulla tietoja SAK:ssa, sen jäsenliitoissa ja yhteistyötahoissa avoinna olevista työpaikoista. Tiedot uusista työpaikoista voi lähettää osoitteeseen webmaster@sak.fi.

PAM hakee työelämätiedottajia

Palvelualojen ammattiliitto PAM ry on yksityisillä palvelualoilla työskentelevien ammattiliitto. PAMiin kuuluu noin 190 000 jäsentä, joista naisia on 75 %. Suurin osa PAMin jäsenistä työskentelee vähittäiskaupassa, matkailu-, ravintola- ja vapaa-ajan palveluissa, kiinteistöpalveluissa sekä vartiointialalla. PAM neuvottelee palvelualoille työehtosopimukset ja valvoo jäsentensä etuja työpaikoilla. Työelämän asiantuntijana PAM parantaa jäsentensä toimeentuloa, työsuhdeturvaa ja elämisen laatua.

Etsimme nuorekkaaseen tiimiimme määräaikaisia työelämätiedottajia.

Oletko etsimämme henkilö? Etsimme innokasta, esiintymiskykyistä ja ulospäin suuntautunutta henkilöä vahvistamaan työelämätiedotustiimiämme.

Etsimme työelämätiedottajia (3) määräaikaiseen työsuhteeseen 5.8.–8.11.2024 väliselle ajalle.

Työtehtäviin kuuluu opiskelijajäsenten hankinta ja työelämäluentojen pitäminen palvelualojen ammatillisissa oppilaitoksissa sekä messuilla. Työelämätiedotuksen tarve on koko Suomen alueella ja tiimin alueellinen vastuujako tarkentuu valintaprosessissa.

Opiskelijajäsenemme koostuvat pääasiassa merkonomi-, datanomi-, kokki-, tarjoilija-, siivooja-, kiinteistöpalvelu-, vartija-, parturi-kampaaja-, kosmetologi-, restonomi- ja tradenomiopiskelijoista.

Hakijalta edellytämme oma-aloitteisuutta, esiintymistaitoja, hyvää suullista ja kirjallista ilmaisutaitoa sekä tietoteknisiä perusvalmiuksia. Englannin kielen osaaminen katsotaan hakijalle eduksi.

Tehtävään valittaessa järjestö- ja koulutustoiminnan tuntemus katsotaan eduksi, mutta se ei ole välttämätöntä. Valinnassa huomioidaan aiempi kokemus vastaavista tehtävistä. Tehtävä edellyttää matkustusvalmiutta.

Tarjoamme reilun ja joustavan työyhteisön, kilpailukykyisen palkan sekä hyvät työsuhteen edut. Tueksesi saat ammattitaitoiset ja aktiiviset työtoverit sekä muun organisaation osaavan tuen. Tuemme tehtävässä kehittymistäsi.

Tehtävä on kokoaikainen ja työsuhde on tehtävän projektiluontoisuuden vuoksi määräaikainen alkaen 5.8.2024 tai sopimuksen mukaan ja päättyy 8.11.2024.

Lähetä hakemuksesi 21.5. mennessä tämän linkin kautta.

Lisätietoja tehtävästä antaa järjestöasiantuntija Serveh Khalili, p. 046 600 5857.

Teollisuusliitto hakee jäsenyysneuvojaa

Etsimme kivaan tiimiimme kivaa työkaveria jäsenyysneuvojaksi määräaikaiseen työsuhteeseen. Vastaat jäsenyyslomakkeiden tietojen tarkastamisesta ja tallentamisesta asiakirjahallintaohjelmaan ja jäsenmaksujärjestelmään. Vastaat myös osaltasi jäsenpalvelun puhelinpalvelusta ja jäsenyysneuvonnasta. Jäsenrekisterin ylläpito sekä jäsenyyksiin liittyvien asioiden tarkastaminen ovat osa työtehtäviäsi.

Odotamme sinulta kokemusta vaativista asiakaspalvelutehtävistä. Ymmärrät tärkeän roolisi liiton äänenä jäsenille. Olet eteenpäin katsova, tarkka ja ratkaisukeskeinen. Paineensietokykysi on hyväksi todettu. Sinut tunnetaan myös reiluna työkaverina. Koulutamme sinut tehtävään, joten uuden oppiminen on sinulle positiivinen asia. Toivomme sinulta ruotsin tai englannin osaamista.

Työ on määräaikainen ja päättyy 13.10.2024. Toivomme sinun aloittavan tehtävässä viimeistään 1.7.2024.

Viimeinen hakupäivä on 12.5.2024. Hae tämän linkin kautta.

Huomioithan, että valittavan henkilön tulee täyttää vuorotteluvapaasijaiselle asetetut edellytykset:

• Sijaisen on oltava työtön työnhakija TE-toimistossa välittömästi ennen sijaisuuden alkamista.
  • Sijaiseksi käy henkilö, jonka työttömyys on yhdessä tai useammassa jaksossa kestänyt vähintään 90 kalenteripäivää vuorotteluvapaan alkamista edeltäneiden 14 kuukauden aikana.
  • Poikkeus: Seuraavissa tilanteissa sijaiseksi voidaan palkata henkilö, jonka työttömyys on kestänyt vain yhden päivän välittömästi ennen sijaisuuden alkamista:
    - Henkilö on vuorotteluvapaan alkaessa alle 25-vuotias tai yli 55-vuotias.
    - Henkilö on alle 30-vuotias ja ammatillisen- tai korkeakoulututkinnon suorittamisesta on kulunut enintään - vuosi.
    - Keskeneräiset opinnot ja mahdollinen yritystoiminta on selvitettävä TE-toimistossa.
  • Sijaiseksi ei voida palkata henkilöä, jota pidetään työttömyysturvalaissa määriteltynä päätoimisena opiskelijana tai päätoimisena yrittäjänä.

Lisätietoja tehtävästä antaa Kirsi Jääskeläinen. Voit soittaa puh. 040 709 4498 maanantaina 29.4. kello 12–16 tai torstaina 2.5. klo 9–12 tai lähettää sähköpostia kirsi.jaaskelainen@teollisuusliitto.fi.

Teme hakee jäsensihteeriä

Teatteri- ja mediatyöntekijöiden liitto ry, Teme, etsii jäsensihteeriä vakinaiseen työsuhteeseen. Haku on auki 12.5.2024 saakka. Huomioithan, että tehtävä voidaan täyttää jo hakuaikana.

Tehtävän kuvaus ja keskeiset työtehtävät:

• Toimit jäsenrekisterin pääkäyttäjänä ja pääset mukaan jäsenrekisterinuudistuksen loppuunsaattamiseen ja käyttöönottoon, samalla sinulla on mahdollisuus vaikuttaa uuden rekisterin ominaisuuksiin.
  • Jäsenrekisteriasiat (jäsenmaksut, liittymiset, työsuhteenmuutokset jne)
  • Jäsenneuvonta omaan vastuualueeseen liittyen
  • Jäsenedut
  • Rekisteristä ajettavat erilaiset raportit ja tilastot
  • Työttömyyskassa-asiat, yhteydenpito A-kassaan
  • Yhteydenpito Temen jäsenyhdistysten ja jäsenosastojen kanssa
  • Kokous- ja tilaisuusjärjestelyt sekä hankinnat
  • Matka- ja majoitusvaraukset
  • Johdon tuki

Lisäksi tehtäviisi voi osaamisesi mukaan kuulua esimerkiksi viestinnän asiantuntijan tehtäviä, markkinointia, jäsenhankintaa tai järjestöllisiä tehtäviä.

Teme on Suomen suurin taide- ja kulttuurialan ammattiliitto. Tarjoamme kiinnostavan näköalapaikan kulttuurialan keskeisessä ammattijärjestössä, mukavassa kymmenen hengen työyhteisössä. Työsi on itsenäistä ja voit vaikuttaa sen sisältöön.

Mitä odotamme sinulta?

• Kokemusta rekisterin hoitamisesta
  • Palveluhenkisyyttä, ratkaisukeskeistä työotetta ja tiimityöskentelytaitoja
  • Numerotarkkuutta ja hyviä tietoteknisiä valmiuksia
  • Tehtävään soveltuvaa koulutusta
  • Suhtautumista erilaisiin työtehtäviin avoimesti
  • Sujuvaa suullista ja kirjallista suomen kielen taitoa
  • Lisäksi arvostamme ammattiliittokentän sekä kulttuurialan tuntemusta

Työsi alkaa sopimuksen mukaan. Työntekopaikkana on viihtyisä Temen toimisto Hakaniemessä. Työ edellyttää läsnäoloa, mutta myös etätyö on mahdollista.

Lähetä hakemus osoitteeseen savel@teme.fi, merkitse otsikoksi ”jäsensihteeri”. Esitäthän hakemuksen yhteydessä palkkatoivomuksesi.

Lisätietoja tehtävästä voit kysyä Temen toiminnanjohtaja Karoliina Huovilalta, p. 040 521 9083.

Teatteri- ja mediatyöntekijöiden liitto ry

Teollisuusliitto hakee aluetoimitsijaa Ouluun

Etsimme joukkoomme positiivista, motivoitunutta ja ennakkoluulotonta työntekijää aluetoimitsijan määräaikaiseen tehtävään – sinua, joka olet valmis oppimaan uutta ja jakamaan osaamistasi.

Sinulla on kokemusta ja näkemystä työelämän edunvalvonnasta sekä ay-liikkeen järjestötoiminnasta. Sinut tunnetaan ratkaisukeskeisyydestäsi ja erinomaisista vuorovaikutus- ja neuvottelutaidoistasi. Osaat ilmaista itseäsi sujuvasti myös kirjallisesti. Kielitaitoasikin tarvitaan. Ihmisten kanssa toimiminen on sinulle helppoa ja luontevaa. Kaiken lisäksi olet kiva työkaveri.

Aluetoimitsijan työ on monipuolista ja vaihtelevaa – kahta samanlaista päivää ei ole. Pääasiallisina työtehtävinä ovat jäsenten työsuhdeasioiden hoitaminen, ammattiosastojen sekä luottamushenkilöiden tukeminen ja työpaikkojen järjestäminen toiminta-alueella. Pääset mukaan suunnittelemaan toiminta-alueella järjestettäviä koulutuksia ja toteuttamaan erilaisia jäsentilaisuuksia. Työpäivät ovat epäsäännöllisiä ja ajoittain myös viikonloput kuluvat työn merkeissä. Alueella sutjakasti liikkuminen edellyttää oman auton käyttöä. Teemme työtä siellä missä jäsenemme ovat! Aluekeskuksemme sijaitsee Oulussa, mutta työtehtävät sijoittuvat Pohjois-Pohjanmaan, Kainuun ja Lapin alueelle.

Valituksi tulevalle takaamme mielenkiintoisen työtehtävän, joustavan ja kannustavan työyhteisön sekä hyvät kehittymismahdollisuudet. Toivomme tehtävään valittavan aloittavan 24.6.2024 tai sopimuksen mukaan.

Lähetä hakemuksesi viimeistään 7.5.2024 tämän linkin kautta. Haastattelu järjestetään tiistaina 28.5.2024 Oulussa.

- Henkilö on vuorotteluvapaan alkaessa alle 25-vuotias tai yli 55-vuotias.
    - Henkilö on alle 30-vuotias ja ammatillisen- tai korkeakoulututkinnon suorittamisesta on kulunut enintään vuosi.

Lisätietoja voit kysellä aluepäällikkö Hanna-Kaisa Hämäläiseltä sähköpostitse hanna-kaisa.hamalainen@teollisuusliitto.fi tai puhelimitse numerosta 050 351 0793 keskiviikkona 24.4. kello 9–10, torstaina 25.4. kello 9–10 ja 15–16 sekä maanantaina 29.4. kello 9–10 ja 15–16.

Teollisuusliitto hakee viestinnän asiantuntijaa

Haemme Teollisuusliiton viestintäyksikköön viestinnän asiantuntijaa vuorotteluvapaan sijaiseksi ajalle 22.7.–5.11.2024. Saatat olla etsimämme henkilö, jos hallitset sisällöntuotannon, uutiskirjetyön ja tavallisimpien viestintäkanavien päivittämisen. Sinulla on erinomainen kirjallinen ilmaisutaito ja kyky toimia vuorovaikutusta ja koordinointia edellyttävässä tehtävässä. Olet idearikas, oma-aloitteinen ja yhteistyökykyinen.

Etsimme tiimiimme toimeliasta ja tehokasta viestinnän ja markkinoinnin ammattilaista ja mukavaa työkaveria. Tehtävässä auttaa suuresti, jos olet valmis sekä oppimaan uusia asioita että jakamaan osaamistasi muille.

Töitä meillä riittää, mutta meillä tukenasi ovat osaavat ja asiantuntevat työkaverit. Toivomme sinulta rauhallista ja ratkaisukeskeistä asennetta välillä nopeastikin vastaan tulevien tehtävien hoitamisessa.

Jos kiinnostuit tehtävästä, lähetä hakemuksesi viimeistään 7.5.2024 tämän linkin kautta.

- Henkilö on vuorotteluvapaan alkaessa alle 25-vuotias tai yli 55-vuotias.

Lisätietoja antaa va. viestintäpäällikkö Sirpa Taskinen, puh. 040 774 0117, tiistaina 30.4. kello 12–14 ja perjantaina 3.5. kello 12–14. Voit lähettää myös sähköpostia osoitteeseen sirpa.taskinen@teollisuusliitto.fi.

JHL hakee opettajaa/koulutussuunnittelijaa JHL-opistolle

JHL-opisto on Raseborg-säätiön ylläpitämä yksityinen kansanopisto. JHL-opisto toimii läheisessä yhteistyössä JHL ry:n kanssa ja sen kohderyhmää ovat kaikki JHL:n jäsenet.

Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL:ssä on noin 165.000 jäsentä, jotka työskentelevät kuntien, kuntayhtymien, valtion, yksityisten hyvinvointipalvelujen, seurakuntien sekä näillä aloilla toimivien yhtiöiden ja liikelaitosten palveluksessa. JHL huolehtii jäsentensä eduista työelämän muuttuvissa haasteissa aktiivisella otteella. Aluetoimistojen vastuulla on alueen järjestö- ja edunvalvontatehtävät sekä jäsenpalvelu. Lisätietoja: www.jhl.fi.

Haemme JHL-opistolle Helsinkiin vakituiseen tehtävään opettajaa/koulutussuunnittelijaa. JHL kouluttaa paikallisyhdistystensä aktiiveja ja jäseniä edunvalvonta- ja järjestötehtäviin. JHL-opiston koulutustehtävänä on järjestää työelämään, aktiiviseen kansalaisuuteen ja työelämän kehittämiseen liittyvää koulutusta.

Opettajan tehtäviin kuuluvat järjestö- ja yhteiskunnallisten aineiden koulutuksen suunnittelu ja opetus, opiskelijoiden ohjausta, verkko-opetusta sekä uusien koulutustuotteiden ja opetusmenetelmien kehittäminen. Tehtävä edellyttää yhteydenpitoa järjestöorganisaatioon, valmiutta matkustamiseen sekä yhteistyötä eri sidosryhmien ja asiantuntijatahojen sekä muiden järjestöjen kanssa.

Koulutussuunnittelijan tehtävänä on koko liiton koulutusten kokonaisuuden hallinta ja niihin liittyvät pedagogiset neuvontapalvelut. Koulutussuunnittelija avustaa asiantuntijoita kurssien rakentamisessa ja opettamiseen liittyvissä kysymyksissä. Tehtävässä tarvitaan JHL:n koulutussektorin ja jäsenistön kehittämistarpeiden ymmärrystä ja itsenäistä kehittämisotetta.

Hakijoilta edellytämme aikuiskoulutuksen käytäntöjen ymmärrystä ja kokemusta, opetustaitoa, hyviä vuorovaikutustaitoja, työelämän toimintamuotojen ja -säännösten tuntemusta sekä ay-liikkeen arvomaailman ja toimintakulttuurin tuntemusta. Luemme eduksi kokemukset työelämän kehittämisestä ja arvostamme erityisesti tehtävään soveltuvaa opettajakoulutusta ja tutkintoa. Laaja osaaminen JHL-opiston opetettavissa aineissa ja uuden teknologian hyödyntäminen opetuksessa katsotaan eduksi, samoin kuin talousosaamisen hallinta.

Tarjoamme kilpailukykyiset työsuhteen ehdot sekä monipuoliset ja vaihtelevat tehtävät. Palkka ja muut edut määräytyvät JHL:n henkilöstön työehtosopimuksen mukaan.

Hakemus ja cv tulee toimittaa viimeistään 30.4.2024 klo 12.00 osoitteeseen henkilostohallinto@jhl.fi. Sähköpostin aihekenttään maininta opettaja/koulutussuunnittelija.

Lisätietoja antaa rehtori Ari-Pekka Lundén, puh 050 518 4180.

Tehtävä täytetään 1.6.2024 tai sopimuksen mukaan.

SEL hakee aluesihteeriä Pohjanmaalle

Nykyisen Pohjanmaan aluesihteerimme siirtyessä kahdeksi vuodeksi palkkasihteerin opintovapaan sijaiseksi haemme palvelukseemme aluesihteeriä SEL:n Pohjanmaan aluetoimistoon määräaikaiseen työsuhteeseen, joka alkaa 1.8.2024 tai sopimuksen mukaan.

SEL:n aluesihteerin työtehtäviä ovat työsuhdeneuvonta, erimielisyysneuvottelut ja oikeusjuttujen valmisteleminen. Aluesihteeri kouluttaa alueen työpaikkojen ja ammattiosastojen luottamushenkilöitä ja tukee heidän työtään. Lisäksi aluesihteerin tehtäviin kuuluvat jäsenhankinta, tiedotus sekä liiton tapahtumien organisointi alueella.

Tunnet työlainsäädäntöä ja työehtosopimuksia. Olet tarkka, huolellinen, oma-aloitteinen ja yhteistyökykyinen. Osaat organisoida työtäsi ja työskentelet itsenäisesti ja tuloksellisesti. Arvostamme kokemusta luottamusmies- ja työsuojelutehtävistä, elintarvikealan työehtosopimusten tuntemusta sekä hyvää paineensietokykyä. Aluesihteerin työhön kuuluu ilta- ja viikonlopputyötä sekä matkustamista.

Tarjoamme mielekkään työn ammattiyhdistysliikkeessä ja mukavan työyhteisön. Suomen Elintarviketyöläisten Liitto SEL on SAK:lainen 28 000 jäsenen ammattiliitto. Toimimme elintarvikealan työntekijöiden työehtojen ja työympäristön parantamiseksi.

Jos olet etsimämme henkilö, lähetä vapaamuotoinen hakemuksesi ja ansioluettelosi viimeistään keskiviikkona 1.5.2024 sähköpostin liitetiedostona SEL:n hallinnon sihteeri Riitta Koistiselle osoitteeseen riitta.koistinen@selry.fi. Todistusjäljennöksiä ei tarvitse lähettää.

Lisätietoja aluesihteerin tehtävästä antavat SEL:n liittosihteeri Lea Väänänen, p. 045 876 3997, ja järjestöpäällikkö Pekka Närhinen, p. 0400 630 226.

Ammattiliittojen työnhaku- ja urapalveluja

Julkisten ja hyvinvointialojen liiton JHL:n alojen avoimet työpaikat

Palvelualojen ammattiliiton PAMin duunisivut

Palvelualojen ammattiliiton PAMin urapalvelut