Samassa joukkueessa -jalkapalloturnaus

Kuva: Mikko Muinonen / Creative Commons (CC BY-NC-ND 2.0).
Aika: 27.8.2022 Paikka:
Pitäjänmäen tekonurmikenttä
Osoite:
Turkismiehentie 7, Helsinki
Järjestäjä:
SAK, ammattiliitot ja Jalkapallon pelaajayhdistys

SAK ja ammattiliitot järjestävät yhdessä Jalkapallon pelaajayhdistyksen kanssa Samassa joukkueessa -jalkapalloturnauksen Helsingissä Pitäjänmäen tekonurmikentällä (Turkismiehentie 7, 00370 Helsinki) lauantaina 27.8.2022.

Turnaukseen osallistuu SAK:n ja sen ammattiliittojen joukkueita, eduskunnan jalkapallokerho sekä monikulttuurisen kentän joukkueita.

Pelit käynnistyvät kello 9.00 (huomaa tunnilla siirtynyt alkamisaika) ja ne pelataan pienillä kentillä tekonurmialustalla kokoonpanoilla 5+1 (viisi kenttäpelaajaa ja maalivahti). Yksi ottelu kestää 10+10 minuuttia ja vaihtoja joukkue saa tehdä ilman rajoituksia.

Joukkueita on turnauksessa yhteensä 16. Joukkueet on jaettu kahteen kategoriaan: Play for Fun ja Play to Win. Ensin mainittu sarja on tarkoitettu sellaisille joukkueille, jotka eivät muodostu kovan luokan pelaajista, vaan tärkeintä on pitää hauskaa ja nauttia hienon urheilulajin parissa vietetyistä hetkistä. Jälkimmäiseen kuuluu joukkueita, jotka ovat ennenkin pelanneet yhdessä tai pelaajarunko muodostuu taitotasoltaan henkilöistä, joilla on kokemusta esimerkiksi harrastesarjassa tai divisioonassa pelaamisesta ja tietenkin voimakas tahto voittaa koko turnaus.

SAK:n oma joukkue pelaa Play for Fun -sarjassa.

Molemmat turnaukset ovat käynnissä vierekkäisillä kentillä yhtä aikaa. Tuomaroinnin ja selostukset hoitaa Jalkapallon pelaajayhdistys ry. Pelien jälkeen on luvassa palkintojen jako ja pokaalien nostaminen.

Tapahtuman aikana kentän laidalla on järjestötori, jossa on tarjolla kenttälounasta ja vesipulloja.

Tapahtumassa edellytetään reilun pelin lisäksi ehdotonta nollatoleranssia rasismille –olemmehan kaikki samassa joukkueessa.

Tervetuloa kannustamaan joukkueita paikan päälle! Tapahtuma on kaikille avoin ja maksuton.

60.225414777757, 24.86020725