Itä-Suomi elää metsästä -seminaari

Seminaari välitetään myös suorana verkkolähetyksenä.
Aika: 31.8.2020 Paikka:
Carelicum
Osoite:
Koskikatu 5, 80100 Joensuu
Järjestäjä:

SAK:n iltapäiväseminaarissa keskustellaan metsien ja teollisuuden roolista koronan jälkeisessä maailmassa, josta ilmastonmuutoksen uhka ei ole kadonnut mihinkään. Seminaarissa puhuvat muun muassa ympäristö- ja ilmastoministeri Krista Mikkonen, Metsien Suomi -kampanjan viestintäpäällikkö Hannes Mäntyranta ja Teollisuusliiton puheenjohtaja Riku Aalto.

Seminaaria voi seurata myös suorana verkkolähetyksenä, joka alkaa maanantaina 31.8. kello 13 SAK:n YouTube-kanavalla. Lähetys näkyy myös tämän sivun alalaidassa olevan ikkunan kautta.

13.00 Tilaisuuden avaus: elinkeinoasioiden päällikkö Lauri Muranen, SAK

13.10 Suomi hiilineutraaliksi 2035 – metsien rooli ilmastotyössä: ympäristö- ja ilmastoministeri Krista Mikkonen

13.30 Pohjois-Karjalan metsät – elinvoimainen luonto ja elinkeinot sekä eväitä elvytykseen: elinkeinopäällikkö Leena Leskinen, Metsäkeskus

13.50 Ilmasto- ja energiaohjelma ja yritysten liitäntäpinta: metsä- ja ilmastoasiantuntija Sari Pitkänen, Pohjois-Karjalan liitto