Miten yhteistoimintalaki uudistui ja miten yt-asiamies edistää lain toteutumista työpaikoilla?

Tervetuloa SAK:n webinaariin uudesta yhteistoimintalaista ja yt-asiamiehen toiminnasta torstaina 25.5. kello 12–15. Webinaari on maksuton ja avoin kaikille asiasta kiinnostuneille. Webinaarin sisältö on suunnattu erityisesti ammattiliittojen toimitsijoille ja työpaikkojen henkilöstön edustajille.
Aika: 25.5.2023 Paikka:
Virtuaalitapahtuma
Järjestäjä:

Ilmoittaudu webinaariin viimeistään keskiviikkona 24.5. alla olevan linkin kautta. Saat linkin Teamsin kautta välitettävään webinaariin torstaiaamuna hyvissä ajoin ennen webinaarin alkua.

Ilmoittautumislomake

Webinaarissa yhteistoimintalaista ja yt-asiamiehen toimiston toiminnasta kertovat yhteistoiminta-asiamies Joel Salminen ja lakimies Minja Merk yt-asiamiehen toimistosta. Tilaisuudessa käsitellään uudistettua yt-lakia käytännönläheisesti ja kerrotaan muun muassa, mikä laissa on muuttunut ja miltä osin menettelysäännöt ovat ennallaan. Webinaarista saa myös vinkkejä siihen, miten toimia, jos työpaikalla ei saada yt-menettelyä toimimaan.

Osallistujat voivat lähettää etukäteen yhteistoimintalakiin liittyviä kysymyksiä osoitteeseen timo.koskinen@sak.fi.

Klo 12.00 Webinaarin avaus
- SAK:n lakimies Timo Koskinen

Klo 12.05 Yhteistoiminta-asiamiehen toimiston esittely

Klo 12.15 Uusi yhteistoimintalaki
- Lain tausta ja tavoitteet
- Lain soveltamisala
- Jatkuva vuoropuhelu ja työyhteisön kehittämissuunnitelma
- Muutosneuvottelut

Klo 13.30 Tauko

Klo 13.45 Uuden yhteistoimintalain esittely jatkuu
- Liikkeenluovutus
- Hallintoedustus
- Seuraamukset, salassapito ja töistä vapautukset, korvaukset
- Siirtymäsäännökset

Klo 14.30 Kysymyksiä

Klo 15.00 Webinaari päättyy

Tutustu myös SAK:n oppaaseen yhteistoimintalaista luottamushenkilöille!