Nominera unga yrkesproffs för Donarstipendiet

Känner du en ung person som genom sin aktivitet har stärkt den egna branschens anseende? Nominera då personen för FFC:s Donarstipendium.
25.08.2016 15:16 karhu admin
Nyhet Facket Facket

Donarstipendiet delas ut för elfte gången och ges till en person som har skaffat sig en yrkesexamen i sin egen bransch och som är stolt över sitt yrke. Personen ska visa prov på donaranda genom att vara aktiv inom fackföreningsrörelsen eller studerandeorganisationer, eller genom att ha förtroendeuppdrag på sin arbetsplats. Det är ett plus om personen har jobbat för att stärka den fackliga organiseringen.

Om du känner en lämplig kandidat kan du skicka in en fritt formulerad ansökan, med tillhörande motiveringar, till FFC senast den 23 september. Ur ansökan ska framgå kandidatens namn, ålder, yrkesexamen och/eller yrke, hemort, arbetsplats, fackförbund samt eventuella förtroendeuppdrag eller övrig aktivitet.

Stipendiesumman är 1 000 euro och stipendiet överräcks på FFC-ungas seminarium den 29 oktober.

Skicka ansökan till auli.keskinen@sak.fi eller Donarstipendiet/Auli Keskinen, PB 157, 00531 Helsingfors.

Beställ de senaste nyheterna till din e-post

Språk

Så här används uppgifterna om dig