Du som prenumererar på vårt nyhetsbrev: Så här används uppgifterna om dig

Den information du ger används till att skicka Löntagarens nyhetsbrev, som ges ut av Finlands Fackförbunds Centralorganisation FFC. Du får nyhetsbrevet till din e-post varannan vecka. Dina uppgifter kan också användas för att rikta FFC:s kommunikation, utveckla kommunikationstjänsterna, ge innehållsrekommendationer och göra tjänsterna mer personanpassade.

Uppgifterna om nyhetsbrevets prenumeranter och andra som har gett sitt samtycke finns nu samlade i FFC:s kommunikationsregister. FFC behandlar alla personuppgifter i registret på ett sätt som beaktar informationssäkerheten och följer lagen. Du kan ändra dina egna uppgifter och säga upp din prenumeration på nyhetsbrevet via de länkar som du hittar längst ner i varje nyhetsbrev. Om du vill att vi tar bort alla dina uppgifter ur kommunikationsregistret kan du skicka din begäran per e-post till adressen sak@sak.fi.

Vi skickar nyhetsbrevet via programmet MailChimp. Därför förvaras uppgifterna om dig på MailChimps server i USA. FFC har gjort ett avtal med MailChimp om att företaget i hanteringen av uppgifterna följer Europeiska unionens allmänna dataskyddsförordning och att företaget inte överlåter uppgifterna till utomstående.

Utgående från dina uppgifter kan vi se vem som har öppnat nyhetsbrevet och vem som har klickat på länkarna i nyhetsbrevet. På det här sättet får vi information om vilka ämnen som intresserar läsarna mest.

När du har skickat in dina uppgifter via den här blanketten får du ännu ett bekräftelsemejl till din e-post. Genom att bekräfta prenumerationen enligt instruktionerna i meddelandet godkänner du samtidigt att informationen om dig används på de sätt som har nämnts ovan.

Kommunikationsregistret upprätthålls av Finlands Fackförbunds Centralorganisation FFC rf.

Dataskyddsbeskrivning för FFC:s svenskspråkiga nyhetsbrev

Tack för att du prenumererar på nyhetsbrevet!

Vänliga hälsningar

FFC:s kommunikationsteam