FFC:s nya visuella identitet präglas av yrkesstolthet och arbetsglädje

FFC:s nya visuella identitet utstrålar förändring – arbetslivet genomgår ett brytningsskede och också organisationens uppgifter och verksamhet förnyas.
13.12.2017 11:08
FFC
Nyhet Facket
FFC:s nya slogan är Arbete för varandra. Foto: Bildbyrån Gorilla

Genom den nya visuella identiteten vill vi lyfta fram den yrkesstolthet och arbetsglädje som donarna upplever, säger Hannu Jouhki som är direktör med ansvar för samhällspåverkan och kommunikation vid FFC.

– Vi försvarar målmedvetet men på ett konstruktivt sätt arbetstagarnas rättigheter och ett mänskligt arbetsliv.

FFC:s nya slogan är Arbete för varandra / Työtä toistemme puolesta / Working for one another. Också FFC:s logo har förnyats.

Den nya visuella identiteten och FFC:s nya webbplats, som lanserades på tisdagen, har förverkligats i samarbete med reklambyrån Redland och digitalbyrån Karhu Helsinki.

Också FFC:s svenskspråkiga kommunikation förnyas. Tidningen Löntagaren slutar utkomma i pappersform och i stället börjar FFC:s svenskspråkiga nyhetsbrev utkomma betydligt oftare – i regel varannan vecka. Du kan beställa det elektroniska nyhetsbrevet här.

De senaste nyheterna om arbetsmarknaden, arbetslivet och arbetsmiljön får du också i fortsättningen genom att gilla Löntagaren på Facebook.

Du kan ladda ner FFC:s nya logo och slogan här.

Finlands Fackförbunds Centralorganisation FFC är den största löntagarorganisationen i Finland, och representerar ungefär en miljon löntagare samt 20 fackförbund. Bland annat kommunala familjedagvårdare, flygvärdinnor, busschaufförer, servitörer, byggnadsarbetare, pappersarbetare och dansare representerar FFC:s branscher.

Beställ de senaste nyheterna till din e-post

Språk

Så här används uppgifterna om dig