Anmäl dig till kandidatgalleriet

I slutet av mars öppnar vi ett kandidatgalleri för kommunalvalet. I kandidatgalleriet kan besökarna leta fram en lämplig kandidat som hör till ett fackförbund inom FFC. Om du kandiderar i valet, kan du fylla i dina uppgifter i kandidatgalleriet och få synlighet bland de väljare som är intresserade av fackföreningsrörelsens gemensamma angelägenheter!

Du är varmt välkommen med om du är medlem i eller jobbar på ett FFC-anslutet fackförbund och delar de grundläggande värden som är viktiga för fackföreningsrörelsen. Fyll i anmälningsblanketten som du hittar via den här länken. Till din e-post får ett bekräftelsemeddelande och en länk för att uppdatera dina uppgifter. Spara meddelandet för via länken i meddelandet kan du senare fylla i till exempel ditt kandidatnummer när det har klarnat.

Ännu hinner du ställa upp som kandidat i valet

Vem är en bättre expert än du själv, när det gäller att fatta beslut om tjänsterna nära dig. Tänk om du skulle ställa upp som kandidat i kommunalvalet och vara en av de viktiga människor som också i en svår situation kan fatta beslut som motsvarar dina värderingar.

Tidpunkten för kommunalvalet har på grund av coronavirussituationen flyttats från april till den 13 juni. Samtidigt har möjligheten att ställa upp som kandidat i kommunalvalet förlängts. Det är möjligt att komplettera kandidatlistorna fram till den 4 maj.

Ställ upp som kandidat – kom med och utveckla din kommun till en bättre plats att bo för precis alla!

Kandidaterna i FFC:s kandidatgalleri fattar beslut som följer våra gemensamma värden

De som anmäler sig till FFC:s kandidatgalleri ska förbinda sig att agera för dessa tre grundläggande värden:

1. Människovärde i arbetet – mänsklighet
  2. Likabehandling – icke-diskriminering
  3. På de svagas sida – delaktighet

I FFC:s kandidatgalleri får väljarna söka kandidater som också i en svår situation kan fatta beslut som motsvarar deras värderingar. De erbjuder inte enkla lösningar när det inte finns sådana. Men de erbjuder rättvisa. Och om de måste välja sida står de upp för de svagare. De vill utveckla sin kommun till en bättre plats att bo för alla och de vill se till att ingen faller igenom skyddsnäten.

Är du en sådan här kandidat? Kom med i FFC:s kandidatgalleri!