Grundkurs i arbetarskydd

Kursen är avsedd för medlemmar i de olika FFC-förbunden som har arbetarskydduppdrag på arbetsplatsen.
Tid: 11.3. - 15.3.2019 Plats:
JHL-institutet
Adress:
Sörnäs strandväg 23, Helsingfors
Arrangör:
JHL

Bli förtrogen med arbetarskyddets grunder och förordningar samt arbetarskyddspersonalens uppgifter och verksamhetsförutsättningar. Lär dig arbeta förebyggande i arbetarskyddsfrågor i samarbete med personalen och cheferna på arbetsplatsen. Bilda dig en uppfattning om företagshälsovårdens uppgifter. Gör upp en personlig studieplan för att fortsätta utveckla den egna sakkunskapen inom arbetarskydd och arbetshälsa.

Grundkursen är avsedd för arbetarskyddschefer, arbetarskyddsfullmäktige, vice arbetarskyddsfullmäktige, arbetarskyddsombud samt till medlemmar och suppleanter i arbetarskyddskommissionen eller motsvarande samarbetsorgan på arbetsplatsen. Kursen är avlönad enligt den egna branschens utbildningsavtal för personer som sköter de uppgifter som nämnts ovan. Sista anmälningsdag är 4.2.

Obs! Kursen arrangeras av JHL men är öppen också för medlemmar i andra förbund. Kontakta ditt eget fackförbund för att anmäla dig till kursen.

Mer information om kursen hittar du på JHL:s webbplats.

60.1845031, 24.9648963