Fortsättningskurs i arbetarskydd, del 1/2 (5 dagar)

En kurs för medlemmar i de olika FFC-förbunden som har arbetarskyddsuppdrag på arbetsplatsen och som har gått grundkursen i arbetarskydd.
Tid: 6.9. - 10.9.2021 Plats:
Tammerfors
Arrangör:
JHL

Utbildningen fördjupar deltagarnas färdigheter att systematiskt och planmässigt främja och utveckla arbetarskyddet i samarbete på arbetsplatsen. Under utbildningen behandlas bl.a. mätare, metoder och verktyg inom arbetarskyddet.

Deltagarna lär sig påverka säkerhetsklimatet och -kulturen på arbetsplatsen för att i samarbete med de övriga aktörerna inom arbetarskyddet gynna en kontinuerlig och fortsatt utveckling av välbefinnandet i arbetet. Inlärningen utvärderas genom att hålla studiedagbok, repetition av behandlade ämnen, arbete i grupp samt genom en mellanuppgift som företrädesvis behandlar aktuella utvecklingsteman på den egna arbetsplatsen.

Obs! Kursen arrangeras av JHL men är öppen också för medlemmar i andra förbund. Kontakta ditt eget fackförbund för att anmäla dig till kursen. Kursen är inte avsedd för medlemmar i Industrifacket, SEL, Byggnadsförbundet och Pappersförbundet, eftersom de kan delta i den fortsättningskurs i arbetarskydd som Industrifacket ordnar.

Sista anmälningsdag är 2.8.2021.

Mer information om kursen hittar du på JHL:s webbplats.