SAK:n edustajisto kokoontui torstaina kuudelle paikkakunnalle pohtimaan strategiaa – katso tallenne kokouspäivästä

SAK:n ylin päättävä elin oli koolla torstaina 19.11. hajautetusti kuudella paikkakunnalla. Kokouspäivän tallenne löytyy tältä sivulta.
18.11.2020 14:09 Päivitetty 19.11.2020 17:42
SAK
SAK:n edustajiston puheenjohtajistoon kuuluvat Mika Byman, Jarmo Markkanen ja Annika Rönni-Sällinen. Kuva: Patrik Lindström

Keväällä valittu uusi edustajisto päätti syyskokouksessaan SAK:laisen ay-liikkeen painotuksista ja strategiasta seuraavalle nelivuotiskaudelle. Kokous alkoi torstaiaamuna kello 9 ja avauksen jälkeen vuorossa oli SAK:n puheenjohtajan Jarkko Elorannan ajankohtaiskatsaus.

Edustajisto kokoontui iltapäivällä kahteen peräkkäiseen teemaistuntoon, joissa käytiin läpi SAK:laisen liikkeen strategiaa kaudelle 2020–2024. Strategia on nyt julkaistu SAK:n nettisivuilla.

SAK:n jäsenliitot jättivät edustajistolle kahdeksan esitystä. Esityksissä vaadittiin muun muassa lisää vaikutusmahdollisuuksia työntekijöille työpaikan digitaalisten järjestelmien käyttöönotossa, nuorten työmarkkina-aseman vahvistamista julkisten hankintojen avulla, työlainsäädännön ja työehtosopimuksen keskeisten sisältöjen kääntämistä ulkomaalaisen työntekijän äidinkielelle sekä työntekijän alipalkkauksen sanktioimista.

Tutustu SAK:n edustajiston kokouksen aikatauluun ja liittojen esityksiin.

Puheenjohtaja Jarkko Elorannan puhe edustajistolle
Hallituksen varapuheenjohtajan Katja Syvärisen puhe edustajistolle
SAK:laisen liikkeen strategia 2020–2024
Koosteuutinen edustajiston yleiskeskustelusta

Katso tallenne kokouspäivästä

Tallenne löytyy myös Youtubesta.