Hyppää sisältöön

s a k·fi Näistä puhutaan Uutiset Vuonna 2009 SAK ja liitot pano…

Uutinen

Vuonna 2009 SAK ja liitot panostavat jäsenhankintaan

Vuonna 2009 panostetaan jäsenhankintaan

Vuosi 2009 on SAK:ssa ja sen jäsenliitoissa omistettu jäsenhankinnalle. Kampanjoinnin tavoitteena on herätellä järjestäytymättömiä työntekijöitä liittymään ammattiliittoon. Kohderyhmänä ovat alle 30-vuotiaat nuoret ja maahanmuuttajat.

Jäsenhankintaa tehdään paitsi perinteiseen tapaan työpaikoilla myös jalkautumalla kaduille ja nuorten tapahtumiin. Uusina keinoina käyttöön otetaan palkatut jäsenhankkijat, nuorten suosimat sähköiset foorumit ja tekstiviestit.

SAK:n järjestöpäällikkö Reijo Paananen

– Tärkeimmän jäsenhankintatyön tekevät yhä luottamusmiehet ja ammattiosastojen aktiivit, SAK:n järjestöpäällikkö Reijo Paananen toteaa.

– Jäsenyyskampanjalla kuitenkin tavoitamme suurempia joukkoja ja vetoamme myös sellaisiin nuoriin, joita ay-liike ei tavanomaisin keinoin ehkä edes tavoita. SAK:n ja liittojen yhteinen kampanja tarjoaa mahdollisuuden kokeilla uusia ratkaisuja, joita yksittäinen liitto ei välttämättä lähtisi kokeilemaan.

Vuoden 2009 kampanja pyörähtää käyntiin 19. tammikuuta, jolloin liittojen ja SAK:n aktiivit jalkautuvat suurimpien kaupunkien kaduille ja kampanjasivusto aukeaa.

Kampanjan käynnistyessä kaikkien jäsenten toivotaan aktivoituvan hankkimaan uusia jäseniä.

– Jäsenhankinta on yhteinen ponnistus, Reijo Paananen muistuttaa.

Jäsenhankintavuoden aikataulu

1. vaihe 19.1.-8.2.2009

  • Jalkautuminen suuriin kaupunkeihin
  • Nettikampanja käynnistyy

2. vaihe 25.5.-7.6.2009

  • Jalkautuminen festareille (24.5.-21.6.)
  • Nettikampanja jatkuu
  • Tekstiviestikampanja alle 30-vuotiaille liittoon kuulumattomille

3. vaihe 10.-16.8.2009

  • Tekstiviestikampanja työelämään siirtyville