SAK:n Duudson-kampanja palkittiin Bronze Effie -palkinnolla
SAK:n ja liittojen jäsenhankintakampanja ”Vain hullu jättää liittymättä” on saanut arvostetun Bronze Effie -palkinnon. Effie on maailman laajin ja arvostetuin markkinoinnin ja viestinnän tehokkuutta mittaava kilpailu. Kilpailun tuomaristo perusteli valintaa seuraavasti:
”Rohkea kampanja vaikeaan haasteeseen. Kiitämme erityisesti harvinaisen pitkälle kehitettyä verkkokerrontaa. Tulokset kävivät selkeästi ilmi, mutta dokumentaatiota olisi voinut vielä täydentääkin.”
Vain hullu jättää liittymättä -kampanja on näkynyt netissä, työpaikoilla, suurimpien kaupunkien kauppakeskuksissa ja kävelykaduilla sekä kesäfestareilla. Kampanjan Turvapakki.fi-sivustolla Duudsonit pitävät puhutteluja liittoon kuulumattomille kavereille ja muistuttavat, että ammattiliittoon liittyminen on helppo tapa turvata selustansa mahdollisten työelämän ongelmatilanteiden varalta. Sivustolla on tähän mennessä ollut noin 120 000 kävijää.
SAK:n ja liittojen jäsenhankintakampanjan mainostoimistoina ovat toimineet DDB ja DDB Tribal.
Suomen Effie-kilpailuun osallistui 54 kampanjaa, joista 18 kelpuutettiin finaaliin. Finalistien joukossa olivat mm. Saunalahti, DNA, Fonecta, Microsoft, Fazer ja Finnair. Pääpalkinnon Grand Effien voitti Snellman.