Videot

Voit katsoa tällä sivulla SAK:n uusimmat videot.

Kaikki videomme löydät SAK:n Youtube-kanavalta.

Pietro Pilviduunari

Millaista on ohjelmistosuunnittelija Pietro Pilviduunarin arki verkon kautta välitettävän työn syövereissä? SAK on suomentanut Saksan julkisten ja yksityisten palvelualojen liiton Verdin pilvityövideon. Video on osa SAK:n Mahdollisuuksien aika -hankkeen alustatalousteemaa.

Ruokalähettinä alustataloudessa

Opiskelija Chiranjibi Chapagain työskenteli alustan kautta toimivan palvelun ruokalähettinä Helsingissä. Videolla Chapagain kertoo, millaista on alustatalouden työntekijän arki. Video on osa SAK:n Mahdollisuuksien aika -hankkeen alustatalousteemaa.

Ronja Holopaisen päivä SAK:n puheenjohtajana

Jos 17-vuotias Ronja Holopainen saisi päättää yhden päivän ajan SAK:n puheenjohtajan Jarkko Elorannan puolesta, edistäisi hän perhevapaauudistusta. Holopainen valtasi puheenjohtajuuden 11.10.2017 osana lastenoikeusjärjestö Planin #GirlsTakeover-kampanjaa.

Tulevaisuus tänään

SAK:n ensimmäinen Tulevaisuus tänään -työelämätapahtuma pidettiin 7. lokakuuta 2017 Helsingin Marina Congress Centerissä. Kaikki tapahtuman keskustelut videoitiin.

Kohti luottamusyhteiskuntaa

Nokia Oyj:n hallituksen puheenjohtaja Risto Siilasmaa ja SAK:n puheenjohtaja Jarkko Eloranta keskustelevat toimittaja Krista Taubertin johdolla.

Työelämän ihmisoikeudet

Presidentti Tarja Halonen ja Startup Refugees -verkoston perustaja Riku Rantala keskustelevat toimittaja Krista Taubertin johdolla.

Sanelusta sopimiseen

Vasemmistoliiton puheenjohtaja Li Andersson, EVA:n johtaja Matti Apunen ja SAK:n johtaja Annika Rönni-Sällinen keskustelevat toimittaja Matti Virtasen johdolla.

Irti sukupuolittuneista työmarkkinoista

Valtakunnansovittelija Minna Helle, lapsiasiavaltuutettu Tuomas Kurttila ja SAK:n sosiaaliasioiden päällikkö Sinikka Näätsaari keskustelevat toimittaja Sami Turusen johdolla.

Alustatalouden kasvot

Europarlamentaarikko Miapetra Kumpula, Etlan tutkimusjohtaja Mika Maliranta sekä kansainvälisten asioiden päällikkö Pekka Ristelä ja tutkimusasiantuntija Riitta Juntunen keskustelevat toimittaja Sami Turusen johdolla.

Yhteispelillä hyvinvointia

SICK Oy:n yleismies Ari Rämö, Pipelife Finland Oy:n toimitusjohtaja Kimmo Kedonpää ja luottamusmies Joona Tihinen sekä SAK:n kehittämispäällikkö Juha Antila keskustelevat toimittaja Jan Erolan johdolla. Video on kuvattu SAK:n Tulevaisuus tänään -tapahtumassa Helsingin Marina Congress Centerissä 7.10.2017.

Tulevaisuuden osaajat

Opetus- ja kulttuuriministeriön kansliapäällikkö Anita Lehikoinen, Teslan akkutehdasta Vaasaan tavoitteleva Toni Laturi ja SAK:n johtaja Saana Siekkinen keskustelevat toimittaja Matti Virtasen johdolla.

Työelämän ja hyvinvointiyhteiskunnan murros

Futuristi Elina Hiltunen ja SAK:n puheenjohtaja Jarkko Eloranta keskustelevat toimittaja Jan Erolan johdolla.

Alanvaihtaja Hannele Saikkonen

Kielenkääntäjänä vuosikymmeniä työskennellyt Hannele Saikkonen opiskeli töiden huvetessa kirjanpitäjäksi. Välillä hän perusti oman siivousalan yrityksenkin. Kolme vuotta sitten helsinkiläinen Hannele haki Jyväskylän aikuisopiston kokkilinjalle. Nyt 59-vuotias Hannele on töissä Mustasaaren kesäravintolassa. Video on osa SAK:n Mahdollisuuksien aika -hankkeen uusi aikuiskoulutus -teemaa.

Alanvaihtaja Jouni Linden

Työskenneltyään kolme vuosikymmentä metallipajalla lohjalainen Jouni Linden alkoi kaivata ihmisläheisempää työtä. Loppuvuodesta 50-vuotias Jouni valmistuu nuoriso- ja vapaa-ajan ohjaajaksi. Video on osa SAK:n Mahdollisuuksien aika -hankkeen uusi aikuiskoulutus -teemaa.

Maahanmuuttajien työsuhdeneuvonta

Ongelmia töissä? SAK:n maksuton Maahanmuuttajien työsuhdeneuvonta auttaa sinua esimerkiksi työsopimukseen, työoloihin, palkkaan tai työaikaan liittyvissä asioissa. Ystävällinen lakimiehemme antaa sinulle käytännön neuvoja, miten selvittää työhön liittyviä ongelmia. Soita numeroon 0800 414 004 tai lähetä meille sähköpostia osoitteeseen workinfinland@sak.fi.