Puura Heli

Puh.
heli.puura@sak.fi
Helsinki

Olen työehdot-osaston johtaja ja SAK:n johtoryhmän jäsen. Osastomme vastuualueisiin kuuluvat työehtosopimuspolitiikka, työlainsäädäntö ja työoikeus, työturvallisuus ja työterveys, ilmasto- ja ympäristökysymykset, kansainväliset asiat, EU-edunvalvonta ja työsuhdeneuvonta.

Koulutukseltani olen juristi, ja olen tehnyt pitkän työuran asiantuntijana eri palkansaajajärjestöissä. Vuodesta 2015 olen ollut järjestöjohtamisen tehtävissä. Toimin Teollisuusalojen ammattiliiton TEAMin puheenjohtajana, kun perustimme yhdessä Metallityöväen liiton ja Puuliiton kanssa Teollisuusliiton. Syksyllä 2019 siirryin Teollisuusliitosta SAK:hon ”paluumuuttajana”, koska olin SAK:n lakimiehenä 1990-luvun alun lamavuosina. Olen suorittanut järjestöjohtamisen EMBAn.

Vapaa-ajalla nautin luonnosta, liikunnasta ja yhdessäolosta läheisten kanssa. Personal trainerini ovat tyttäreni koirat Maija (malamuutti) ja Bonu (siperianhusky), joiden kanssa lenkki etenee.