SAK palkitsee Vuoden duunarit

SAK:n aluetoimikunnat sekä alue- ja järjestöasiantuntijat valitsivat alueelliset Vuoden duunarit. Palkinto on uusi ja se jaetaan jokaisella SAK:n toiminta-alueella samoilla kriteereillä. Palkinto on jatkoa viime syksynä lanseeratulle Vuoden esimerkillinen työnantaja -palkinnolle.
30.04.2023 10:00
SAK
Kuvassa Vuoden duunari -palkinnon saajia.

Osa alueista on muistanut omia aktiivejaan jo useita vuosia, mutta halusimme laajentaa tätä hyvää tapaa koskemaan koko maata. Meillä on niin paljon upeita aktiivisia ihmisiä mukana ay-toiminnassa, että palkittavaa riittää, aluetoiminnan kehittämispäällikkö Hannele Ugur kertoo

Palkittava Vuoden duunari on luotettava työtoveri ja innostava työyhteisön jäsen. Hän näkyy persoonallaan myös työyhteisön ulkopuolella, esimerkiksi harrastustoiminnassa ja puhuu työelämäasioista työyhteisön ulkopuolellakin. Hän on myös ylpeä ammatistaan ja tuo sitä esille.

Vuoden duunari -palkintoa ei jaeta pelkästään pitkäaikaisella kokouslihasten treenaamisella.

Meillä ja ammattiliitoilla on useita tapoja palkita aktiiveja esimerkiksi pitkästä urasta ay-liikkeessä. Nyt halusimme nostaa työntekijää, joka on aktiivinen osa työyhteisöään ja omaa positiivisen duunari-identiteetin. Hän on loistava esimerkki siitä, miten omalla toiminnallaan voi tuoda hyvää sekä työyhteisöön että nostaa duunariutta yleisessä keskustelussa.

Vuoden duunari -palkinnot luovutetaan vappuviikolla tai pian sen jälkeen. Palkittujen yhteystietoja ja haastattelupyyntöjä voi tiedustella hannele.ugur@sak.fi.

Palkittavat

• Häme: Levyseppähitsaaja Arto Terrimäki, Hämeenlinna