SAK Keski-Suomi valitsi saarijärveläisen Logstorin vuoden esimerkilliseksi yritykseksi

Suomen Ammattiliittojen Keskusjärjestö SAK Keski-Suomen aluetoimikunta palkitsi vuoden esimerkillisenä yrityksenä Saarijärvellä toimivan Logstor Finland Oy:n.
12.06.2020 15:07
SAK Keski-Suomi palkitsi saarijärveläisen Logostorin vuoden esimerkillisenä yrityksenä.

– Logstorissa on avoin viestintäkulttuuri johdon ja työntekijöiden välillä. Asioista kerrotaan jo valmisteluvaiheessa, jolloin vaikeitakin asioita voidaan yhdessä pohtien käsitellä ja etsiä parhaiten toimivia ratkaisuja. Tiukassa kilpailutilanteessa on pystytty näin jopa rekrytoimaan lisää työntekijöitä, SAK:n alue- ja järjestöasiantuntija Ahti Ruoppila mainitsee valintaperusteeksi.

Logostor Finland Oy kuuluu kansainväliseen Logstor-konserniin, jonka liikevaihto on noin 250 miljoonaa euroa vuodessa. Saarijärven yksikkö valmistaa kaukolämpö-, kaukokylmä- ja teollisuusputkistoja ja se on esieristettyjen putkistojen johtava valmistaja maailmassa. Yritys työllistää tällä hetkellä noin 80 työntekijää.

SAK Keski-Suomi jatkoi vuosittaisen esimerkillisen yrityksen palkitsemista luovuttamalla taiteilija Samuli Alosen kiertopalkinnon Vuoropuhelu. Palkitulle jää myös muistoksi pienempi Samuli Alosen teos Tarkkailija. Palkinnon vastaanotti Logstorin toimitusjohtaja Antti Valkeinen.

– Palkitsemisella halutaan nostaa esiin yrityksiä tai työpaikkoja, joissa työnantajan ja työntekijöiden yhteistoiminta on poikkeuksellisen toimivaa. Näitä yrityksiä kartoitetaan SAK:n aluetoimikunnassa, SAK:n Keski-Suomen aluetoimikunnan puheenjohtaja Mika Tiitinen kertoo.

Edellinen vuoden esimerkillinen yritys oli Kirjapaino Kari Ky Jyväskylästä.

SAK:lla on Keski-Suomen toiminta-alueella noin 35 000 jäsentä. SAK:n Keski-Suomen aluetoimikunta koostuu jäsenliittojen edustajista eri aloilta ja sen tehtävä on ohjata SAK:laisen ammattiyhdistysliikkeen alueellista yhteistoimintaa.