Piirainen Marko

Hallinto
Puh.
marko.piirainen@sak.fi

Olen hallinto-osaston johtaja ja SAK:n johtoryhmän jäsen.

Osastomme vastuualueita ovat toiminnan ja talouden suunnittelu ja seuranta, strategisen suunnittelun organisointi, henkilöstöpolitiikka, sijoitustoiminta, talous- ja palkkahallinto, tietohallinto sekä toimistopalvelut. Pyrimme varmistamaan hyvät toiminta- ja työskentelymahdollisuudet hallinnolle, organisaatiolle sekä henkilöstölle.

Olen tehnyt pitkän työuran ammattiyhdistysliikkeessä. Vuosina 1998–2010 toimin useassa eri tehtävässä Auto- ja Kuljetusalan Työntekijäliitto AKT ry:ssä, muun muassa talous-, henkilöstö- ja työsuojelupäällikkönä. Vuosina 2010–2012 olin Työväen Sivistysliitto TSL ry:n hallintojohtaja. Puheenjohtajana AKT ry:ssä toimin marraskuusta 2012 maaliskuun loppuun 2021. Saman aikavälin olin myös SAK:n työvaliokunnan ja hallituksen jäsen.

Vapaa-aikani kuluu osittain erilaisten järjestöjen luottamustehtävissä. Olen Porvoon kaupunginvaltuuston jäsen ja toimin puheenjohtajana Nuorten Kotkien Keskusliitto NKK ry:ssä. Vastapainoa haen luonnon parista lähinnä kalastamalla, metsästämällä ja marjastamalla, joita toteutan pitkälti kesämökilläni Kuhmossa.