Susanna Salovaara FinUnionsin Brysselin toimiston uudeksi johtajaksi

FinUnionsin hallitus on valinnut hallintotieteiden maisteri Susanna Salovaaran Brysselin toimiston johtajan tehtävään. Hän aloittaa uudessa tehtävässä 10.1.2022.
01.12.2021 10:28
SAK, STTK ja FINUNIONS
Susanna Salovaara aloittaa FinUnionsin johtajana 10.1.2022.

Salovaara on seurannut EU:n työllisyyspolitiikkaa Euroopan parlamentissa yli yhdeksän vuoden ajan. Hän on toiminut muun muassa Euroopan parlamentin jäsenien Miapetra Kumpula-Natrin sekä Liisa Jaakonsaaren erityisavustajana. Lisäksi Salovaaralla on kokemusta Euroopan ylempien toimihenkilöiden neuvottelujärjestö EUROCADRESista, Euroopan komissiosta sekä Tampereen EU-toimistosta.

Susanna Salovaara vastaanottaa uudet haasteet eurooppalaisella ay-kentällä odottavin mielin.

– On hienoa päästä edustamaan suomalaisia palkansaajia Brysseliin. EU-politiikan seuraaminen sekä edunvalvonta päätöksentekijöiden suuntaan vaatii herkkiä tuntosarvia sekä palkansaajien kuuluvana äänitorvena toimimista. Kypsään 25 vuoden ikään päässeen FinUnionsin toiminnan tulee jatkossakin olla aktiivista ja hakea paikkansa edunvalvontakentässä, Salovaara sanoo.

FinUnions on palkansaajien keskusjärjestöjen SAK:n ja STTK:n yhteinen EU-edustusto Brysselissä. Toimiston tehtävänä on suomalaisten palkansaajien etujen valvominen ja tiedon välittäminen EU:n toiminnasta ja päätöksistä järjestöille Suomeen. Lue lisää FinUnionsista.