Katso lauantaiaamun lähetys jälkikäteen – Tulevaisuus tänään TALK SHOW nyt tallenteena verkossa

Lauantaiaamuna pääsimme nauttimaan Tulevaisuus tänään TALK SHOW’n huippuvieraiden seurasta reilun kahden tunnin ajan. SAK:n kaikille avoin ja maksuton verkkotapahtuma löytyy nyt tallenteena Facebookin ja Youtuben kautta.
29.01.2021 08:15 Updated 30.01.2021 13:34
SAK
Sipe Santapukki, Sanna Marin, Tytti Määttä, Markku Kanerva ja Maaret Kallio sekä house band Kalevauva.fi

TALK SHOW’ssa olivat mukana muun muassa pääministeri Sanna Marin, miesten jalkapallomaajoukkueen päävalmentaja Markku ”Rive” Kanerva, kouluttajapsykoterapeutti Maaret Kallio sekä Apulannan muusikko-rumpali ja toimitusjohtaja Simo ”Sipe” Santapukki

Lähetyksen voi katsoa jälkikäteen Youtuben SAKtuubi-kanavalla sekä Facebookin tapahtumasivulla. Se löytyy myös alla olevasta Youtube-upotuksesta. Suorat linkit keskustelutallenteisiin löydät upotuksen alta.

Lauantain TALK SHOW'n ohjelma

10.00 Koittaako parempi normaali?

Ensimmäisen keskustelun aluksi kuullaan pääministeri Sanna Marinin ennakkoon videoitu haastattelu, jonka jälkeen SAK:n puheenjohtaja Jarkko Eloranta ja EK:n toimitusjohtaja Jyri Häkämies pääsevät tuoreeltaan kommentoimaan pääministeri Marinin puheenvuoroa.

10.30 Sankarit, puurtajat ja häviäjät

”Sankarit, puurtajat ja häviäjät” -keskustelun aluksi julkistetaan SAK:n teettämä tutkimus koronapandemian vaikutuksista työtätekevien arkeen. Lisäksi työntekijät kertovat kokemuksistaan korona-aikana. Keskustelijoina ovat Tampereen yliopiston henkilöstövoimavarojen dosentti Sirpa Syvänen ja SAK:n kehittämispäällikkö Juha Antila.

11.00 Saiko Suomi kympin vai tarvitsemmeko tukiopetusta?

”Saiko Suomi kympin vai tarvitsemmeko tukiopetusta?” -keskustelussa Opetushallituksen pääjohtaja Olli-Pekka Heinonen, EK:n johtaja Taina Susiluoto ja SAK:n johtaja Saana Siekkinen pohtivat osaamisen roolia koronanjälkeisessä Suomessa. Keskustelun aluksi kuullaan futuristi, keksijä ja kirjailija Perttu Pölösen puheenvuoro videon välityksellä.

11.30 Kun kaikki muuttui hetkessä

”Kun kaikki muuttui hetkessä” -keskustelussa muusikko Simo “Sipe” Santapukki, PAMin puheenjohtaja Annika Rönni-Sällinen sekä ravintolatyöntekijä ja ammattiosaston puheenjohtaja Merja Stenman-Björn jakavat kokemuksiaan korona-ajan haasteista ja niiden selättämisestä. Aluksi nähtävässä videoinsertissä kaupunginjohtaja Tytti Määttä ja muut kuhmolaiset kertovat, miten kaupunkiin elokuussa iskenyt koronakriisi vaikutti heihin ja miten siitä selvittiin.

12.00 Tämä ei ole loppu vaan alku

Aamupäivän päätteeksi kouluttajapsykoterapeutti ja tietokirjailija Maaret Kallio sekä miesten jalkapallomaajoukkueen päävalmentaja Markku ”Rive” Kanerva pohtivat onnistumisen mahdollisuuksia korona-aikana ja sen jälkeen. Heidän jälkeensä puheenvuoron saavat vielä SAK:n puheenjohtaja Jarkko Eloranta ja hallituksen varapuheenjohtaja Katja Syvärinen, jotka vetävät päivän antia yhteen.

TALK SHOW’n valovoimaisena juontajakaksikkona toimivat Maria Pettersson ja Jan Erola. Lähetyksen house bandiksi on kiinnitetty helsinkiläinen Kalevauva.fi, jonka muodostavat Aapo Niininen ja Kimmo Numminen.

Lisää tietoja puhujista ja juontajista löydät Tulevaisuustanaan.fi-sivuilta.