Ville Roslakka valittu alue- ja järjestöasiantuntijaksi SAK:n Turun toimipisteeseen

Yhteiskuntatieteiden maisteri Ville Roslakka on valittu alue- ja järjestöasiantuntijaksi SAK:n Turun toimipisteeseen. Hän siirtyy tehtävään Varsinais-Suomen liitosta ja aloittaa SAK:ssa 8. joulukuuta.
12.11.2021 08:00
SAK
Ville Roslakka harrastaa vapaa-ajalla kuntosaliharjoittelua.

Ville Roslakka kertoo kiinnostuneensa alue- ja järjestöasiantuntijan tehtävästä heti, kun näki työpaikkailmoituksen.

– Kun näin ilmoituksen, jokin kolahti heti. Olen toiminut pitkään aluekehitystehtävissä ja järjestökenttä on minulle hyvin tuttu toimintaympäristö. Rekrytointiprosessin edetessä kiinnostuin tehtävästä koko ajan lisää. Olen ay-henkinen ja aina halunnut puolustaa heikommassa asemassa olevia. Kun tutustuin SAK:n strategiaan, koin sen vastaavan erinomaisesti omia arvojani.

Ville Roslakka on työskennellyt Varsinais-Suomen liitossa erikoissuunnittelijana vuodesta 2006. Hän on hoitanut muun muassa EU-rakennerahasto-ohjelmien hankevalmistelua ja toiminut maakunnan yhteistyöryhmässä ja sen jaostoissa.

Turun toimipiste vastaa SAK:n aluetoiminnasta Varsinais-Suomessa ja Satakunnassa.

– Odotan uusia haasteita ja sitä, että saan tutustua uusiin ihmisiin ja toimijoihin oman kotiseutuni Varsinais-Suomen lisäksi myös Satakunnassa ja koko maassa. Haluan edistää SAK:n tavoitteita jo minulle tutuissa neuvottelupöydissä, mutta myös tietysti uusissa ympäristöissä, Ville Roslakka sanoo.

Hän kertoo odottavansa innolla tutustumista SAK:laisiin aktiiveihin ja kokeneeseen kenttäväkeen.

– Tuon varmasti jotain uuttaa aluetoimintaan, mutta kuulen varmasti myös paljon uutta kentän toimijoilta. Ennen kaikkea odotan hyvää vuorovaikutusta SAK:laisten aluetoimijoiden kanssa.

Roslakka harrastaa kuntosaliharjoittelua ja politiikkaa. Hän on hoitanut vuosien varrella monia luottamustehtäviä Turun kunnallispolitiikassa ja Varsinais-Suomessa sdp:n edustajana. Tällä hetkellä Ville Roslakka on Varsinais-Suomen sairaanhoitopiirin tarkastuslautakunnan jäsen.