Uusia työntekijöitä SAK:hon: Saku Jokisalo yhteiskuntavaikuttamisen asiantuntijaksi ja Anni Toiviainen ilmastoasiantuntijaksi

Saku Jokisalo ja Anni Toiviainen aloittavat SAK:ssa tammikuun alussa. Molempien työsuhteet ovat määräaikaisia.
16.12.2021 12:38
Anni Toiviainen.

Anni Toiviainen on ollut syksyn SAK:ssa korkeakouluharjoittelijana ja siirtyy tammikuun alussa ilmastoasiantuntijan tehtävään. Hän on selvittänyt SAK:ssa muun muassa ilmastonmuutoksen vaikutuksia työntekijöiden arkeen ja ammattiliittojen valmiuksia edistää ilmastonmuutokseen sopeutumista.

– Alkamassa on todellinen ilmastopolitiikan superkevät, kun työpöydällä ovat muun muassa kansallinen ilmastolaki, ilmasto- ja energiastrategia sekä kansallisen sopeutumissuunnitelman valmistelu. Tartun innolla kunnianhimoisen ja työntekijänäkökulmasta reilun ilmastopolitiikan edistämiseen ja toivon osaltani vahvistavani ay-liikkeen sisäistä ilmastokeskustelua, Anni Toiviainen sanoo.

Toiviainen opiskelee ympäristömuutoksen ja globaalin kestävyyden maisteriohjelmassa Helsingin yliopistossa. Hänen työtehtävänsä on määräaikainen työvapaan sijaisuus ja se päättyy kesäkuun lopussa 2022.

Monipuolinen kokemus yhteiskuntavaikuttamisesta

Saku Jokisalolla on monipuolinen kokemus erilaisista yhteiskuntavaikuttamisen tehtävistä.

Saku Jokisalo.

Hän on työskennellyt aiemmin muun muassa markkinointiyhtiö AKK Sport Oy:ssä, palkansaajakeskusjärjestö STTK:ssa ja Adoptioperheet ry:ssä.

– Tulen mielelläni töihin SAK:hon. SAK:n yhteiskuntavaikuttamisen asiantuntijan tehtävässä kyse on oikeastaan paluusta ammatillisille juurilleni, Saku Jokisalo sanoo.

Jokisalon tehtävä on määräaikainen perhevapaan sijaisuus ja päättyy kesäkuun lopussa 2022.