Työmarkkinajärjestöt kutsuvat kaikki mukaan rentoon Helsinki Pride -perhetapahtumaan maanantaina

Työmarkkinoiden keskusjärjestöt ovat tänäkin vuonna mukana Helsinki Pride -viikolla. Järjestöt pystyttävät Helsingin Narinkkatorille kaikille avoimen perhetapahtuman maanantaina 25. kesäkuuta kello 15–18.
19.06.2018 07:54
SAK, AKAVA, STTK ja EK
Perhetapahtumassa mukana Mimi ja Kuku. Kuva: Annamaria Palsi-Ikonen

SAK:n, Akavan, STTK:n ja EK:n yhteisessä perhetapahtumassa on rento ja värikäs meininki. Lapsia viihdyttää paikan päällä musiikkiteatteriduo Mimi ja Kuku. Tarjolla on kahvia, mehua, karkkia ja ilmapalloja. Tilaisuus toteutetaan yhteistyössä Monimuotoiset perheet -verkoston kanssa.

Perhetapahtumalla työmarkkinajärjestöt haluavat muistuttaa, että syrjintä ja häirintä ovat työelämässä kiellettyjä. Työpaikoilla pitää olla tilaa erilaisille ihmisille ja kaikenlaisten perheiden vanhemmille.

Samalla järjestöt toivovat, että viimeistään seuraavien hallitusneuvotteluiden yhteydessä sovitaan kolmikantaisesta perhevapaajärjestelmän uudistamisesta. Työ- ja perhe-elämän moninaiset tilanteet edellyttävät nykyistä joustavampia mahdollisuuksia käyttää perhevapaita. Uudistuksessa tulee huomioida erilaiset perhemuodot.

Palkansaajien keskusjärjestöt SAK, STTK ja Akava ovat osallistuneet yhdessä Helsinki Pride -viikon tapahtumiin vuodesta 2012 alkaen. Elinkeinoelämän keskusliitto EK tuli mukaan järjestöjen Pride-yhteistyöhön viime vuonna.

Helsinki Pride -viikon järjestää seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen hyvinvointia ja oikeuksia edistävä HeSeta ry.