Taina Salomäestä alue- ja järjestöasiantuntija SAK:n Kouvolan aluetoimistoon

Taina Salomäki aloitti tänään 9. maaliskuuta alue- järjestöasiantuntijana SAK:n Kaakkois-Suomen alueella toimipaikkana Kouvolan aluetoimisto. Salomäki kuvailee itseään innostuneeksi ja luotettavaksi järjestökentän ammattilaiseksi.
09.03.2021 07:30
Taina Salomäellä on monipuolinen kokemus erilaisista järjestötehtävistä.

Taina Salomäki (37) on koulutukseltaan yhteisöpedagogi ja hän on suorittanut myös ammatillisen opettajan pedagogisia opintoja. Salomäellä on laaja työkokemus erilaisista järjestötehtävistä, mutta myös SAK:laisista ammateista.

SAK:hon Taina Salomäki siirtyy Suomen pelastusalan ammattilaiset SPAL:n järjestösihteerin tehtävästä. Tätä ennen hän on työskennellyt muun muassa koordinaattorina Mannerheimin lastensuojeluliiton Kymen piirissä. Työkokemusta on kertynyt myös perhepäivähoitajana ja koulunkäynninohjaajana, leiriohjaajana sekä leipomotyöntekijänä ja postinlajittelijana.

– Alue- ja järjestöasiantuntijan työssä minua kiinnostaa erityisesti alueellisen toiminnan tukeminen ja kehittäminen. Mahdollisuus verkostoitua ja tehdä yhteistyötä eri tahojen kanssa tuntuu myös innostavalta, Taina Salomäki sanoo.

Hän odottaa työltään uusia haasteita ja mukavia ihmisiä työkavereiksi ja yhteistyökumppaneiksi.

– Odotan kovasti ihmisten kohtaamista. Se toki toteutuu fyysisesti vasta, kun koronaepidemia on hellittänyt. Haluan olla meidän alueen aktiivien toiminnassa vahvana tukena.

Taina Salomäellä on runsaasti kokemusta myös erilaisista luottamustehtävistä erityisesti koiraharrastuksen parista. Hän on toiminut myös luottamusmiehenä ja SAK:n Kouvolan paikallisjärjestössä.

– Työn vastapainona harrastan hevosia ja luonnossa liikkumista perheen ja koirien kanssa, Salomäki kertoo.