SAK:n kulttuurirahasto myönsi tukea muun muassa barokkitanssikurssiin ja valokuvaukseen

SAK:n kulttuurirahasto myönsi tänä vuonna apurahan neljälle hakijalle. Apurahojen yhteismäärä on 2 700 euroa.
11.01.2019 10:36
SAK
Kuva: Marjaana Malkamäki

Rahasto antoi tukea valokuvausharrastuksen laitehankintoihin, barokkitanssikursseihin, keilailuun ja musiikin tuottamiseen. SAK:n kulttuurirahaston hoitokunnan mukaan tuet pyrittiin osoittamaan monipuolisesti eri kulttuurimuodoille.

Apurahojen saajat asuvat eri puolilla Suomea. Hoitokunta on kohdistanut tuet erityisesti sellaisille SAK:laisten ammattiliittojen jäsenille, joiden liitolla ei ole omaa kulttuurirahastoa.

SAK:n kulttuurirahasto kuuluu Kansan Sivistysrahaston (KSR) säätiöön. KSR on yksityinen säätiö, joka toimii läheisessä yhteistyössä ammattiliittojen ja työväenjärjestöjen kanssa. KSR:n toiminnan tarkoituksena on tukea apurahoin ja tunnustuspalkinnoin yhteiskunnallisesti suuntautunutta kulttuuri- ja sivistystyötä, tutkimusta, opiskelua ja valistustoimintaa.

SAK:n yhteisen kulttuurirahaston lisäksi liittojen jäsenillä on mahdollisuus hakea apurahoja omien liittojensa kulttuuri- ja opintorahastoista. Haku rahastoista tapahtuu edellisen vuoden elokuussa KSR:n nettisivujen kautta.

SAK: kulttuurirahasto sai vuodelle 2019 yhteensä 114 hakemusta.

Kaikki apurahojen saajat löytyvät KSR:n nettisivuilta.

SAK:n kulttuuriapurahan saajat 2019

Mertsi Mäkinen, Paperiliitto