SAK Keski-Suomi valitsi jyväskyläläisen kuljetusliikkeen vuoden esimerkilliseksi yritykseksi

Suomen Ammattiliittojen Keskusjärjestö SAK:n Keski-Suomen aluetoimikunta palkitsi vuoden esimerkillisenä yrityksenä jyväskyläläisen perheyhtiö Kuljetusliike Taipale Oy:n.
08.11.2021 14:38
Kuvassa Kuljetusliike Taipaleen toimitusjohtaja Timo Louhivaara, SAK:n Ahti Ruoppila, aluetoimikunnan puheenjohtaja Mika Tiitinen ja Kuljetusliike Taipaleen työntekijöiden pääluottamusmies Markku Koskinen.

– Kuljetusliike Taipaleessa vallitsee avoin viestintäkulttuuri johdon ja työntekijöiden välillä. Yritys noudattaa alan yleissitovaa työehtosopimusta mallikkaasti ja huolehtii erinomaisesti henkilöstön työterveydestä. Tiukassa kilpailutilanteessa se on pystynyt rekrytoimaan lisää työntekijöitä, SAK:n alue- ja järjestöasiantuntija Ahti Ruoppila mainitsee valintaperusteeksi.

Kuljetusliike Taipale Oy on erikoistunut kappaletavaran ja elintarvikkeiden kuljettamiseen sekä varastointipalveluihin. Sillä on toimipisteet Leppävedellä ja Hämeenlinnassa. Yritys työllistää lähes 300 logistiikka-alan ammattilaista.

Keski-Suomen SAK palkitsi tänään 8. marraskuuta Taipale Oy:n taiteilija Samuli Alosen kiertopalkinnolla ”Vuoropuhelu”. Palkinnon vastaanotti toimitusjohtaja Timo Louhivaara.

– Palkitsemisella halutaan nostaa esiin yrityksiä tai työpaikkoja, joissa työnantajan ja työntekijöiden yhteistoiminta on poikkeuksellisen toimivaa, SAK:n Keski-Suomen aluetoimikunnan puheenjohtaja Mika Tiitinen kertoo.

Aiemmin SAK Keski-Suomi on palkinnut vuoden esimerkillisenä yrityksenä Kirjapaino Kari Ky:n Jyväskylästä ja Logstor Oy:n Saarijärveltä.

SAK:lla on Keski-Suomen toiminta-alueella noin 34 000 jäsentä. SAK:n Keski-Suomen aluetoimikunta koostuu jäsenliittojen edustajista eri aloilta ja sen tehtävä on ohjata SAK:laisen ammattiyhdistysliikkeen alueellista yhteistoimintaa.