Posti- ja logistiikka-alan työttömyyskassa sulautuu Kuljetusalan Työttömyyskassaan ensi vuoden alusta

Työttömyyskassojen edustajistot ovat päättäneet työttömyyskassojen yhdistymisestä sekä sulautumisluvan hakemisesta Finanssivalvonnalta. Lupaa haettaessa pyydetään sulautumisen rekisteröintiä Finanssivalvonnan työttömyyskassarekisteriin sekä sääntömuutosten vahvistamista.
17.08.2020 14:42
Kuva:Lehtikuva/Emmi Korhonen.

Työttömyyskassan nimenä säilyy Kuljetusalan Työttömyyskassa ja sen jäseneksi pääsee jokainen työttömyysturvalain soveltamisalaan kuuluva palkansaaja, joka ei ole täyttänyt 68 vuotta ja joka työskentelee kuljetus-, logistiikka- tai viestinvälitysaloilla, niihin liittyvillä ammattialoilla tai näihin liittyvissä toimihenkilötehtävissä.

Kuljetusalan Työttömyyskassassa on sulautumisen jälkeen noin 42 000 jäsentä.

Yhdistymisellä vahvistetaan työttömyyskassan jäsenten palvelua. Sulautuminen ei edellytä kassojen jäseniltä toimenpiteitä. Jäsenten työttömyysturva ja oikeus etuuksiin jatkuu uudessa kassassa kuten ennen sulautumista.