Päätöksiin liittyy paljon vastuuta – Nuori yrittäjä Elorannan varjona NY Job Shadow -tapahtumassa

Puheenjohtaja Jarkko Elorantaa päivän ajan seurannut nuori yrittäjä Joona Räty hämmästyi, miten monessa asiassa SAK vaikuttaa. SAK osallistui eilen tiistaina nuori yrittäjyys ry:n NY Job Shadow -tapahtumaan, jossa oli mukana 70 johtajaa eri aloilta.
31.10.2018 10:48
SAK:n puheenjohtaja Jarkko Eloranta ja nuori yrittäjä Joona Räty. Kuva: SAK.

–  Se on aika merkittävä vastuu, mikä tässäkin hommassa on, kun pitää ajatella niin laajoja mittakaavoja, Räty toteaa ja viittaa puheenjohtaja Elorannan työhön.

Nuori yrittäjä pääsi Jarkko Elorannan varjona muun muassa keskustelemaan koulutuksesta SAK:n asiantuntijoiden kanssa ja vierailemaan työeläkeyhtiö ELO:ssa.

Vastuuta kertyy 21-vuotiaan Rädyn mukaan etenkin päätösten monimutkaisuudesta, kun SAK:ssa tehtävien päätösten on edustettava yli 900 000 liittojen jäsenen etuja.

– Asioilla on yleensä seitsemän eri kääntöpuolta ja kun otetaan kaikki alat huomioon, se ilmiselvä ei olekaan loppupeleissä niin ilmiselvää.

NY Job Shadow -tapahtumaan osallistui tiistaina 16–23-vuotiaita nuoria yrittäjiä eri puolilta Suomea ja 70 johtajaa eri alojen yrityksistä, järjestöistä ja julkiselta sektorilta.

Kaikki nuoret yrittäjät ovat osallistuneet koulussaan Nuori Yrittäjyys ry:n yrittäjyyskasvatusohjelmaan, jossa he jalostavat ideaansa uudeksi yritykseksi. Merkonomiksi opiskelevan Joona Rädyn yritysidea liittyy sovellukseen ja nettisivuihin, jotka välittävät tietoa tapahtumista ja koulutuksista ammatillisten oppilaitosten opiskelijoille.

Katso videolta, millaisen mielikuvan yrittäjä sai Googlen perusteella SAK:sta