Karoliina Huovilasta SAK:n työehtoasiantuntija

Oikeustieteiden maisteri Karoliina Huovila on valittu SAK:n työehtoasiantuntijaksi. Hän siirtyy tehtävään Akavalaisen Yksityisalojen esimiehet ja asiantuntijat YTY ry:n työmarkkinajohtajan paikalta.
25.09.2020 13:12
SAK
Karoliina Huovila. Kuva Mika Pakarinen.

Karoliina Huovilalla on laaja kokemus työehtosopimisesta ja neuvottelutoiminnasta. SAK:ssa Huovila vastaa muun muassa työehtosopimustoiminnan kehittämisestä ja koordinaatiosta, sopimusjärjestelmän kehittämisestä ja palkkapolitiikan linjausten valmistelusta. Huovila tulee edustamaan SAK:ta paikallisen sopimisen kehittämistä pohtivassa työryhmässä.

– On hienoa päästä kehittämään SAK:laisen kentän työehtosopimustoimintaa keskusjärjestötasolla. Koventunut työelämä haastaa koko suomalaista yhteiskuntaa ja työmarkkinoita ja tämä näkyy myös sopimustoiminnassa, on sitten kyse työehtosopimuksista tai paikallisesta sopimisesta. Tärkeä tehtävämme kaiken keskellä on huolehtia siitä, että oikeudenmukaiset työehdot turvataan kaikille, Karoliina Huovila sanoo.

– Yhteiskunnallinen keskustelu kannustaa meitä löytämään ratkaisuja tärkeisiin työmarkkinakysymyksiin. Tätä työtä lähden innolla tekemään. On myös mukavaa palata Hakaniemeen, jossa työurani aikanaan aloitin.

Huovila tuntee hyvin SAK:laisen sopimuskentän, sillä hän työskenteli Palvelualojen ammattiliiton PAMin työmarkkina-asiantuntijana ja lakimiehenä vuosina 2006–2018.

Karoliina Huovila aloittaa SAK:ssa 12. lokakuuta.