Ay-liikkeet ympäri maailmaa osoittavat tukeaan Ukrainalle – osallistu kuvahaasteeseen

Euroopan ammatillinen yhteisjärjestö ETUC organisoi yhdessä ay-liikkeen maailmanjärjestö ITUCin kanssa kansainvälisen solidaarisuuspäivän Ukrainan tilanteen vuoksi tiistaina 15. maaliskuuta. Myös SAK on mukana ja kannustaa jäsenliittojaan osallistumaan.
11.03.2022 08:30
Osallistuminen solidaarisuuspäivään toteutetaan kuvahaasteena sosiaalisessa mediassa.

Osallistuminen solidaarisuuspäivään toteutetaan sosiaalisessa mediassa kuvahaasteena. Kannustamme kaikkia osallistumaan. Osallistuminen on helppoa.

Toimi näin:

1. Kokoa esim. työpaikalla/kokouksessa joukko - isompi tai pienempi – yhteen. halutessanne voitte esiintyä kuvassa sini-keltaisissa vaatteissa tai käyttää muunlaista Ukrainaan viittaavaa rekvisiittaa. Jos teette esimerkiksi kyltin, muistakaa käyttää riittävän paksua tussia, jotta teksti erottuu.

2. Ota kuva etukäteen tai toimintapäivänä ja jaa se tiistaina 15.3. sosiaalisessa mediassa ja lisää kuvaan tägäykset.

instagram: @sak_ffc ja @etucces ja oma liitto

twitter: @duunarit ja @etuc_ces ja oma liitto

facebook: @SAK - Suomen ammattiliittojen keskusjärjestö ja @etucces ja oma liitto

3. Lisää kuvaan haluamasi teksti ja aihetunnisteet

#stopthewar

#tradeunionsforpeace

“Stop the war. Tradeunions for peace.” on yksi kampanjan virallisista sloganeista.

4. Jos haluat, että kuva julkaistaan SAK:n kokoamassa yhteisessä kuvakollaasissa, toimita kuva myös sähköpostitse osoitteeseen netta.heikkinen@sak.fi

Muista liittää mukaan tiedot, mistä joukosta on kyse ja mistä päin maata olette. Esimerkiksi: ”Seinäjoen Prisman hevi-osaston väkeä” tai ”AKT:n ammattiosasto xxx:n hallitus, Porvoo”

5. Tykkää, jaa ja kommentoi muiden samoilla tunnuksilla tehtyjä kuvia 15.3.

Maailmanjärjestömme ITUC on myös käynnistänyt keräyksen, jolla tuetaan työntekijöitä ja heidän  perheitään Ukrainassa. Tuki välitetään perille apua tarvitseville perheille ammattiliittojen kautta. Osastot ja yksityishenkilöt voivat tehdä lahjoituksen osoitteessa https://petitions.ituc-csi.org/support-ukraine