Kari Haring SAK:n asiantuntijalääkäriksi

07.05.2007 13:05

Anne-Mari Mäkinen lakimieheksi

Kari Haring

SAK:n asiantuntijalääkäriksi on valittu Kari Haring, 51. Valinnan teki SAK:n maanantaina koolla ollut järjestön hallitus.

Haring on lääketieteen lisensiaatti ja työterveyshuollon erikoislääkäri. Haring on työskennellyt pääosan työurastaan Pielaveden ja Keiteleen kansanterveystyön kuntayhtymässä, ensin terveyskeskuslääkärinä ja erikoistumisopintojen jälkeen työterveyslääkärinä. Hänellä on aiempaa työkokemusta myös mm. Kuopion yliopistollisesta keskussairaalasta. Haring on toiminut kymmenen vuoden ajan Pohjois-Savon sairaanhoitopiirin valtuuston puheenjohtajana.

Asiantuntijalääkäri vastaa lääketieteellistä asiantuntemusta vaativien asioiden valmistelusta, seurannasta ja kehittämisestä. Painopisteinä ovat erityisesti ennaltaehkäisevä työterveyshuolto, ammattitaudit ja tapaturmat. Lisäksi toimeen kuuluu lausuntojen ja konsultoinnin antaminen ammattiliitoille lääketieteellistä asiantuntemusta vaativissa asioissa.

Asiantuntijalääkäri työskentelee SAK:n edunvalvontaosaston kehittämislinjalla.

Anne-Mari Mäkinen lakimieheksi

Anne-Mari Mäkinen

SAK:n edunvalvontaosaston lakimieheksi nimettiin Anne-Mari Mäkinen, 27. Hän on oikeustieteen lisensiaatti ja kauppatieteen maisteri. Lisensiaattityö käsittelee paikallista sopimista paperiteollisuudessa. Mäkisellä on työkokemusta asianajotoimistoista, työtuomioistuimesta ja Turun yliopistosta.

Lakimiehen tehtäväalueeseen kuuluvat yleisen työoikeuden lisäksi erityisalueena työturvallisuus-, työterveyshuolto- ja työaikalainsäädäntöön liittyvät asiat.