Katso tallenne SAK:n #virtuaalivappu-lähetyksestä – mukana liittopuheenjohtajia ja töissä puurtajia

Erityisolosuhteet eivät estäneet vapunviettoa tänäkään vuonna, vaan SAK vietti vappua virtuaalisesti Facebookissa ja Youtubessa. Etävappua vietettiin myös Tampereella ja Lohjalla.
30.04.2021 09:15 Päivitetty 03.05.2021 10:48

Lähetyksen tallenne löytyy SAK:n Facebook-tapahtumasta ja Youtuben SAKtuubi-kanavalta, jonka striimi löytyy myös tämän sivun lopusta. Valitettavasti lähetyksen alussa oli teknisiä ongelmia.

Puoli tuntia kestävän #virtuaalivappu-lähetyksen haastateltavia olivat SAK:n puheenjohtaja Jarkko Eloranta ja hallituksen varapuheenjohtaja Katja Syvärinen. Ammattiliittojen puheenjohtajista mukana olivat Palvelualojen ammattiliiton PAMin Annika Rönni-Sällinen, Julkisten ja hyvinvointialojen liiton JHL:n Päivi Niemi-Laine, Paperiliiton Petri Vanhala sekä Elintarviketyöläisten liiton SEL:n Veli-Matti Kuntonen.

#Virtuaalivappu-tapahtuman juontajina toimivat Maria Markus ja Sami Turunen. Yhteyksiä otettiin muun muassa työntekijöihin, jotka ovat vappupäivänäkin töissä. Keskustelujen päätteeksi kaiken veti yhteen yllätysvieras, jonka erityisasiantuntemus työmarkkina- ja vappuasioista saattaa lyödä monet ällikällä.

Etkot Tampereella ja Lohjalla

SAK:laista vappua vietettiin myös Tampereella ja Lohjalla.

Tampereen vappuriesasta löytyi musiikkia, marssia, puhetta ja ohjelmaa lapsille. Juhlissa tavattiin ay-väkeä pitkin poikin Pirkanmaata ja välillä käytiin Pohjanmaankin puolella.

Lohjan vapputapahtumassa oli puheita ja työväen musiikkia. Puhujina juhlassa olivat SDP:n europarlamenttiedustaja Miapetra Kumpula-Natri, Vasemmistoliiton Lohjan osaston puheenjohtaja Jukka Seger ja SDP:n Lohjan työväenyhdistyksen varapuheenjohtaja Kirsi Oksanen.

SAK:n #virtuaalivappu Youtubessa