Ilmoittaudu ehdokasgalleriaan

Olemme avanneet kuntavaalikoneen, jonka avulla kävijät voivat etsiä itselleen sopivan SAK:laiseen ammattiliittoon kuuluvan ehdokkaan. Jos olet ehdolla vaaleissa, jätä tietosi kuntavaalikoneeseemme ja saat näkyvyyttä ay-liikkeen yhteisistä asioista kiinnostuneiden äänestäjien parissa!

Jos olet SAK:laisen ammattiliiton jäsen tai työskentelet SAK:laisessa liitossa ja jaat ay-liikkeen tärkeät perusarvot, olet lämpimästi tervetullut mukaan! Täytä tämän linkin kautta löytyvä ilmoittautumislomake ja saat sen jälkeen vahvistusviestin sekä tietojesi päivityslinkin sähköpostiisi. Säilytä sähköpostiviesti, koska voit siinä olevan linkin kautta lisätä muun muassa ehdokasnumerosi, kun se on tiedossa.

Vielä ehdit asettua ehdolle vaaleihin

Kun päätettävänä ovat lähelläsi olevat palvelut, kuka olisi sinua parempi asiantuntija? Mitä jos asettuisit ehdolle kuntavaaleissa ja olisit se tärkeä ihminen, joka tiukassakin paikassa tekee arvojensa mukaisia päätöksiä?

Kuntavaalien ajankohta on koronatilanteen vuoksi päätetty siirtää huhtikuulta kesäkuun 13. päivään. Samalla mahdollisuutta asettua kuntavaalien ehdokkaaksi on jatkettu 4. toukokuuta asti, johon saakka ehdokaslistoja voi vielä täydentää.

Lähde kehittämään kuntaasi paremmaksi asuinpaikaksi ihan jokaiselle ja asetu ehdolle!

Kuntavaalikoneen ehdokkaat tekevät yhteisten arvojemme mukaisia päätöksiä

SAK:n kuntavaalikoneeseen (kuntavaalikone.fi) ilmoittautuvan henkilön on sitouduttava toimimaan näiden kolmen perusarvon puolesta:

1. Ihmisarvo työssä – inhimillisyys
  2. Yhdenvertaisuus – syrjimättömyys
  3. Heikomman puolella – osallisuus

SAK:n kuntavaalikoneessa äänestäjät pääsevät etsimään ehdokkaita, jotka tiukassakin paikassa tekevät arvojensa mukaisia päätöksiä. He eivät tarjoa helppoja ratkaisuja silloin, kun niitä ei ole. Mutta he tarjoavat oikeudenmukaisuutta. Ja jos on valittava puoli, he seisovat heikomman rinnalla. He haluavat kehittää kuntaansa paremmaksi asuinpaikaksi ihan jokaiselle ja varmistaa, ettei kukaan putoa turvaverkon läpi.

Oletko sinä tällainen ehdokas? Tule mukaan SAK:n kuntavaalikoneeseen!