Ammattiliiton jäsenyys kannattaa

Ammattiliittoon kannattaa liittyä heti opintojen tai lyhyenkin työsuhteen alkaessa. Se ei koskaan ole liian myöhäistä! Ammattiliitto auttaa sinua, jos joudut ongelmiin työnantajasi kanssa ja neuvottelee työehdoista puolestasi. Lisäksi liiton jäsenyys takaa ansiosidonnaisen työttömyysturvan, jos jäät työttömäksi.

Liity

Ammattiosasto tarjoaa vaikutusmahdollisuuksia

Kun liityt ammattiliittoon, liityt samalla oman ammattiosastosi jäseneksi. Osasto voi olla työpaikkakohtainen tai alueellinen. Ammattiosastoilla on monenlaista toimintaa: niiden kautta voit vaikuttaa konkreettisesti työpaikkasi asioihin tai osallistua vapaa-ajan rientoihin.

Ammattiosastot

SAK on vahva alueellinen vaikuttaja

SAK:lla on toimintaa joka puolella Suomea. Kattava ja toimiva alueorganisaatio on yksi SAK:n vahvuuksista. Voit vaikuttaa alueilla esimerkiksi SAK:n paikallisjärjestön tai oman liittosi kautta.

Alueet

Kaikille avoin nuorisotoiminta

SAK:laisia nuorten toimintaryhmiä on ympäri Suomea. Ne keräävät yhteen eri alojen aktiiveja järjestämään tempauksia, seminaareja tai mitä tahansa, mitä nuoret haluavat ja tarvitsevat – unohtamatta vapaa-ajan toimintaa.

Nuoret

Monipuolista koulutusta

Koulutus

SAK ja ammattiliitot järjestävät paljon erilaisia ja eripituisia kursseja. Luottamusmies- ja järjestökurssien lisäksi sinulla on mahdollisuus sivistää itseäsi hyvin monipuolisesti. Tarvitsetko preppausta englannin kielessä? Tai ehkä haluat hioa neuvottelutaitojasi?

Koulutus

Kansainvälinen vaikuttaminen

EAY:n mielenosoitus 2011

Ay-liike taistelee kansainvälisesti esimerkiksi työntekijöiden oikeuksien puolesta. Kun osallistut toimintaan, jolla parannetaan työoloja Suomen ulkopuolella, autat huonommassa asemassa olevia ihmisiä ja edistät reilua työelämää ja taloutta. Epäinhimilliset työolot eivät voi olla kilpailuvaltti.

Kansainvälisyys