SAK:n työelämätapahtuman kaikki kahdeksan keskustelutilaisuutta ja väliaikahaastattelut ovat nyt katsottavissa YouTubessa.

Lauantaina Helsingin Marina Congress Centerissä järjestetty Tulevaisuus tänään -tilaisuus keräsi lähes 500 kävijää. SAK:n puheenjohtaja Jarkko Eloranta on tyytyväinen tapahtumaan.

– Tapahtumamme oli avoin kaikille ja kuka tahansa sai osallistua keskusteluun. Mielenkiintoisten keskustelujen pohjalta on syntynyt paljon uusia ideoita.

– Myös kävijöiden antama palaute osoittaa, että suuri työelämätapahtuma on hyvinkin tarpeellinen.

Kahdeksaan osittain rinnakkaiseen keskustelutilaisuuteen osallistui yhteensä 21 eri alojen asiantuntijaa ja päättäjää. Puhujina olivat Elorannan lisäksi muun muassa presidentti Tarja Halonen, Startup Refugees -verkoston perustaja Riku Rantala, valtakunnansovittelija Minna Helle ja Nokia Oyj:n puheenjohtaja Risto Siilasmaa.

Kaikki keskustelutilaisuuksien ja väliaikahaastattelujen videot näkyvät SAK:n YouTube-kanavalla ja alla.

Videoklipit

Yhteispelillä hyvinvointia

SICK Oy:n yleismies Ari Rämö, Pipelife Finland Oy:n toimitusjohtaja Kimmo Kedonpää ja luottamusmies Joona Tihinen sekä SAK:n kehittämispäällikkö Juha Antila keskustelevat toimittaja Jan Erolan johdolla.

Tulevaisuuden osaajat

Opetus- ja kulttuuriministeriön kansliapäällikkö Anita Lehikoinen, Teslan akkutehdasta Vaasaan tavoitteleva Toni Laturi ja SAK:n johtaja Saana Siekkinen keskustelevat toimittaja Matti Virtasen johdolla.

Irti sukupuolittuneista työmarkkinoista

Valtakunnansovittelija Minna Helle, lapsiasiavaltuutettu Tuomas Kurttila ja SAK:n sosiaaliasioiden päällikkö Sinikka Näätsaari keskustelevat toimittaja Sami Turusen johdolla.

Alustatalouden kasvot

Europarlamentaarikko Miapetra Kumpula, Etlan tutkimusjohtaja Mika Maliranta sekä kansainvälisten asioiden päällikkö Pekka Ristelä ja tutkimusasiantuntija Riitta Juntunen keskustelevat toimittaja Sami Turusen johdolla.

Ruokalähettinä alustataloudessa

Opiskelija Chiranjibi Chapagain työskenteli alustan kautta toimivan palvelun ruokalähettinä Helsingissä. Videolla Chapagain kertoo, millaista on alustatalouden työntekijän arki. Video on osa SAK:n Mahdollisuuksien aika -hankkeen alustatalousteemaa ja se esitettiin ensimmäisen kerran Tulevaisuus tänään -tapahtuman Alustatalouden kasvot -keskustelussa.

Sanelusta sopimiseen

Vasemmistoliiton puheenjohtaja Li Andersson, EVA:n johtaja Matti Apunen ja SAK:n johtaja Annika Rönni-Sällinen keskustelevat toimittaja Matti Virtasen johdolla.

Työelämän ihmisoikeudet

Presidentti Tarja Halonen ja Startup Refugees -verkoston perustaja Riku Rantala keskustelevat - toimittaja Krista Taubertin johdolla.

Kohti luottamusyhteiskuntaa

Nokia Oyj:n hallituksen puheenjohtaja Risto Siilasmaa ja SAK:n puheenjohtaja Jarkko Eloranta keskustelevat toimittaja Krista Taubertin johdolla.

Jarkko Elorannan avauspuheenvuoro

Toimittaja Jan Erola ja SAK:n puheenjohtaja Jarkko Eloranta avaavat SAK:n Tulevaisuus tänään -tapahtuman.

Työelämän ja hyvinvointiyhteiskunnan murros

Futuristi Elina Hiltunen ja SAK:n puheenjohtaja Jarkko Eloranta keskustelevat toimittaja Jan Erolan johdolla.

Haastattelussa Saana Siekkinen ja Elina Hiltunen

Emma Sulkanen haastattelee SAK:n Tulevaisuus tänään -tapahtuman keskustelijoita. Haastateltavina ovat SAK:n työ ja turva -osaston johtaja Saana Siekkinen sekä futuristi ja tietokirjailija Elina Hiltunen.

Haastattelussa Minna Helle, Ari Rämä ja Jarkko Eloranta

Emma Sulkanen ja Jan Erola haastattelevat SAK:n Tulevaisuus tänään -tapahtuman keskustelijoita. Haastateltavina ovat valtakunnansovittelija Minna Helle, SICK Oy:n yleimies Ari Rämö ja SAK:n puheenjohtaja Jarkko Eloranta.

Haastattelussa yhteistyökumppaneita ja Miapetra Kumpula-Natri

Emma Sulkanen ja Jan Erola haastattelevat SAK:n Tulevaisuus tänään -tapahtuman yhteistyökumppaneita ja keskustelijoita. Haastateltavina ovat Helsingin seurakuntayhtymän yhteiskunnallisen työn pastori Raija Korhonen, Vakuutusyhtiö Turvan liittomarkkinointipäällikkö Tiina Neuvonen ja liittoasiakkuuspäällikkö Jalo Koskinen, Monimuotoisten perheet -verkoston Salla Saarinen sekä europarlamentaarikko Miapetra Kumpula-Natri.