SAK

Uusi kulma

Uusi kulma työelämään. Sivuilla esitetyt mielipiteet ovat henkilökohtaisia eivätkä välttämättä edusta SAK:n kantaa.

Uusimmat kirjoitukset

Hei, me vaikutetaan!

VAIKUTTAMINEN
Blogi: Uusi kulma | Kirjoittaja: Harri Järvinen | 03.04.2017 09:13

Kaikkien saatavilla on vaikuttamisen paikkoja, SAK:n Harri Järvinen toteaa. Yksi niistä on tulevana sunnuntaina.

Kuntavaaleilla on merkitystä

SOSIAALI- JA TERVEYSPALVELUT
Blogi: Uusi kulma | Kirjoittaja: Harri Järvinen | 06.02.2017 14:40

Hallitus pitää puoliväliriihensä vasta kuntavaalien jälkeen. Avoimempaa poliittista kulttuuria olisi ollut sopia vaalikauden lopun suuret linjaukset ennen vaaleja, SAK:n Harri Järvinen kirjoittaa.

Pidetään koulut kunnossa

KOULUTUS
Blogi: Uusi kulma | Kirjoittaja: Auli Korhonen | 11.10.2012 17:07

SAK:n Auli Korhonen toivoo, etteivät homekoulujen remontit vie kaikkia kuntien koulutusrahoja. Luokkiin tarvitaan riittävästi koulunkäyntiavustajia tukemaan opetustyötä ja iltapäiviksi lapsille pitäisi järjestää maksutonta harrastustoimintaa, ettei yhdenkään lapsen tarvitse viettää aikaansa yksinään tai netin seurassa.

Ihmisen kokoista suunnittelua!

Blogi: Uusi kulma | Kirjoittaja: Merja Lehmussaari | 08.10.2012 14:45

Asukkaat toivovat ihmisenkokoista rauhallista ympäristöä, jossa pienet kadut johdattavat asukkaat kotiovelle. Mutta sille pienelle idylliselle kadulle pitäisi mahtua myös bussien ja paloautojen. Merja Lehmussaaren mukaan kunnanvaltuutetulta vaaditaankin monipuolista asioihin perehtymistä.

Mitä kuntien elinkeinopolitiikka voi olla?

Blogi: Uusi kulma | Kirjoittaja: Sauli Hievanen | 02.10.2012 10:54

Koulutuspolitiikka on tärkein kunnan elinkeinopolitiikan väline, koska yritykset perustavat sijoittumisensa osaavan työvoiman saantiin. Yhteiskunnan tarjoama työvoimapoliittinen koulutus vaikutti Googlen päätökseen sijoittua Summan vanhaan paperitehtaaseen, kirjoittaa SAK:n elinkeinopoliittinen asiantuntija Sauli Hievanen.

Kyllin hyvä ehdokkaaksi?

VAIKUTTAMINEN
Blogi: Uusi kulma | Kirjoittaja: Eija Harjula | 05.09.2012 18:35
1

Kuntavaalien varsinaiseen äänestyspäivään on tätä kirjoitettaessa tasan kahdeksan viikkoa. Ehdokaslistat menevät kiinni kahden viikon ja kahden päivän päästä. Tämä fakta ei kuitenkaan suuremmin herätä suomalaisissa intohimon värinöitä; vain puolueiden työntekijät ja kenttäaktiivit näkevät hiekan valuvan tiimalasissa uhkaavaa vauhtia.